راهنمایی در ثبت شرکت

بعد از تاسیس شرکت هر تغییری در شرکت صورت گیرد میبایست به صورت رسمی و در سازمان تاسیس شرکت تایید و در روزنامه رسمی منتشر شود.

آدرس شرکت یکی از ارکان مهم در شرکت می باشد که باید تاییدیه آن را نیز از اداره پست دریافت نمود .آدرس ارائه شده به سازمان ثبت شرکت ها میبایست تجاری باشد و در صورت استیجاری بودن قرارداد رسمی آن قابل ارائه باشد .برای ثبت شعبه هر استان باید به صورت مجزا در همان استان ثبت شود و فقط ثبت در مرجع مورد تایید نیست.

مرحله بعدی مشخص کردن سهامدارن و اعضاء هیئت مدیره میباشد که مدارک هویتی آنها نیز میبایست پیوست شود. مشخص کردن حق امضاء برای اوراق بهادار و عادی است که باید مشخص شود .بعد از تکمیل فرم مراحل اداری تاسیس شرکت آغاز می شود .در مراحل ثبت شرکت باید دقت فرمایید که تمامی امورات به درستی انجام شود.

انواع سهام در مراحل تاسیس شرکت ۷ نوع میباشد : سهام بی نام ، سهام با نام ، سهام ممتاز، سهام نقدی، سهام ممتاز، سهام انتفاعی و سهام جایزه .اگر شما شرکت ثبت می کنید نمی توانید نام آن شرکت را به عنوان برند خود استفاده کنید بلکه باید آن نام درخواستی را به عنوان برند ثبت کنید یعنی ثبت برند کنید وگرنه شخص دیگری می تواند آن نام را قبل از شما ثبت کند و شما هیچ ادعایی نمیتوانید داشته باشید.

بعد از تاسیس شرکت هر تغییری در شرکت صورت گیرد میبایست به صورت رسمی و در سازمان تاسیس شرکت تایید و در روزنامه رسمی منتشر شود. برای ثبت شرکت در مناطق آزاد نیاز به صندق پستی و کد اقتصادی است که مجوز فعالت (یک ساله ) صادر شود که قابل تمدیدمی باشد و این شرکت ها ۱۵ سال معاف از مالیات می باشند. مالکیت این شرکت ها می تواند ۱۰۰ % خارجی باشد.

شرایط ماهوی قرارداد ثبت شرکت ها

  • رضایت شریکان و کم و کیف آن: ابتدا افراد به صورت کتبی یا شفاهی وعده تشکیل شرکت را با هم میگذارند. اما این وعده صرف حقوقی و قانونی ندارد و حتی شرکتنامه هم محسوب نمیشود.
  • بنابراین تنها با ثبت شرکت نسبت تعهد پیدا میکنند.
  • اهلیت شرکا: شرکای شرکت باید اهلیت معامله را داشته باشند. یعنی شریک، عاقل بالع و رشید باشد. در صورتی که شرکت تجاری با شریکی که اهلیت تجاری ندارد ایجاد شود؛ تعهد به چنین شرکتی باطل است.
  • موضوع شرکت: از نظر مفهومی موضوع شرکت به دو مفهوم متفاوت تقسیم میشود:
  1. از نظر حقوق قراردادها موضوع شرکت به سرمایه­ای اطلاق میشود که وارد شرکت میکنند.
  2. از نظر حقوق شرکت­های تجاری، موضوع شرکت به بحث فعالیت شرکت برمیگردد.

ثبت برند و لوگو

دقت داشته باشید که بعد از ثبت برند ممکن است یک ماهی به طول بینجامد تا تاییدیه شما از سازمان ثبت اسناد و املاک برسد به همین دلیل در این مدت به فکر تقویت برند خود باشید. مراحل مورد نیاز جهت تقویت برند شامل:

  • انتخاب روش های مناسب تبلیغاتی
  • تدوین خط مشی مربوط به اهداف سازمانی شما برای بیشتر شناخته شدن
  • شناسایی جدیدترین نیازهای جامعه هدف خود و ارائه آن توسط شما به مشتریان. دقت داشته باشید این کار بسیار در معروفیت و محبوبیت شما تاثیر گذار است و هر چقدر در جهت تقویت این مورد تلاش کنید می توانید تبدیل به برند مشهوری در جامعه بشوید.

سعی کنید تمرکز شما بر ارائه محصولات و خدمات حوزه مربوط به خود پراکنده نشود و در ابتدای کار بر قسمتی از حوزه متمرکز باشید تا بتوانید مناسب ترین شیوه ها را به مشتریان خود ارائه کنید. در خصوص این مورد شاید برندی مانند د-یجی-کا-لا به ذهن تان برسد، در حالی که این برند بزرگ در یک سال اول تنها بر روی یک الی دو محصول کار می کرد و به تدریج حوزه فعالیت خود را گسترش داد.

مدارک الزامی برای ثبت برند

-ارائه کپی مدارک شناسایی شخص حقیقی و حقوقی به ترتیب زیر:

کپی تمام مدارک شناسایی شخص حقیقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، جواز کسب و کار، پروانه ساخت  و یا پروانه بهره برداری.

کپی از تمامی مدارک شناسایی شخص حقوقی شامل: کپی شناسنامه، کارت ملی، کارت بازرگانی یا همان کارت تجاری، آگهی مندرج در روزنامه رسمی، آخرین تغییرات شرکت، مجوز فعالیت یا جواز کسب، پروانه ساخت و پروانه بهره برداری.

-چنانچه متقاضی ثبت برند، برای ثبت علامت تجاری خود از حروف انگلیسی استفاده کرده باشد می بایست کپی کارت بازرگانی خود را حتماً ارائه دهد؛ در غیر اینصورت نیاز به آن نیست.

-بعد از هر مرحله، کلید اتمام را زده و کد رهگیری ثبت علامت تجاری را دریافت نمایید.

نکات مهم مدارک لازم ثبت برند

در پایان تکمیل هر یک از مراحل، نهایتاً دکمه اتمام را کلیک نموده و کد رهگیری ثبت برند خود را دریافت می نمایید. در صورت تأیید ثبت علامت تجاری از طرف کارشناسان مربوط به ثبت علائم تجاری، ۲ نسخه از قرارداد مذکور به آدرس شما ارسال می شود و شما مؤظف هستید که پس از امضای هر دو نسخه از قرارداد، یکی از آنها را با مدارک دیگربرابر اصل کرده و به همراه واریز میزان هزینه درخواست شده در نسخهمجدد، به آدرس مرکز ارسال نمایید تا روند کاری ثبت علامت تجاری،فرآیند رسمی خود را آغاز کند.

موضوع مهم دیگر در ثبت علامت تجاری، تقدم زمانی ثبت درخواست اظهارنامه ها می باشد. به این ترتیب که اظهارنامه هایی که از نظر زمانی زودتر ثبت شده باشند، از نظر بررسی و قرار گیری در روند و روال اداری، دارای تقدم هستند. از طرفی اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه را از لحاظ قانونی،شرایط و مقررات درج شده، ارزیابی کرده و چنانچه علائم را شایسته ثبت بداند آن را تأیید و اجازه درج آگهی در روزنامه های رسمی را صادر می کند.

اداره ثبت برند

اما زمانی اظهارنامه رد می شود که علائم، مشابهتی با علائم دیگر داشته باشند،قبلاً به نام فرد دیگری ثبت شده باشد و یا  از نظر رعایت مقررات قانونی، مشکل داشته باشند و چنانچه مدارک ارسالی ناقص باشد اداره مالکیت صنعتی می تواند ابلاغیه رفع نقص را برای فرد متقاصی بفرستد تا سریعاً تکمیل و مجدداً ارسال نماید.

منبع: https://nikepars.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%88%DB%8C/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3/

Share