رئیس بسیج رسانه گیلان خبر داد:

برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای «گوهر ناب» در گیلان

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به قالب‌های مختلف جشنواره «گوهر ناب» گفت: محورهای جشنواره «گوهر ناب» به صورت فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای، انیمیشن، اینفوگرافی، مصاحبه، یادداشت، عکس‌نوشته، تیتر، عکس، نقاشی و دابسمش می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی پارسا در جمع خبرنگاران، از برگزاری جشنواره چندرسانه ای «گوهر ناب» با محوریت عفاف و حجاب در گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب، سازمان بسیج رسانه استان گیلان با همکاری سازمان های مختلف فرهنگی استان اقدام به برگزاری جشنواره مذکور کرده است.

وی با بیان اینکه جشنواره «گوهر ناب» به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار خواهد شد، گفت: جشنواره چندرسانه «گوهر ناب» به جهت دعوت از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره علاوه بر تولیدات آثار اصحاب رسانه، زمینه شرکت سایر افراد به عنوان جامعه هدف سازمان های همکار در این جشنواره را فراهم کرده است.

رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به قالب های مختلف جشنواره «گوهر ناب»، تصریح کرد: محورهای جشنواره «گوهر ناب» به صورت فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای، انیمیشن، اینفوگرافی، مصاحبه، یادداشت، عکس‌نوشته، تیتر، عکس، نقاشی و دابسمش می‌باشد.

پارسا، با اشاره به اینکه در جشنواره مذکور تولیدات اصحاب رسانه به صورت جداگانه مورد داوری قرار می گیرد، عنوان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، انیمیشن، اینفوگرافی، مصاحبه، یادداشت، عکس نوشته، تیتر و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه در جشنواره «گوهر ناب» بخش مجزایی برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه در نظر گرفته شده است، افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند در محورهای نقاشی، دابسمش و عکس با محوریت موضوع عفاف و حجاب شرکت کنند؛ همچنین دانش آموزان مقطع متوسطه نیز در قالب فیلم کوتاه، انیمیشن و عکس آثار خود را به دبیرخانه جشنواره «گوهر ناب» ارسال کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، از مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و بسیج جامعه زنان و فرهنگیان آموزش و پرورش در برگزاری جشنواره مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: این سازمان ها به صورت تخصصی به تولید محتوا درباره دلایل استدلالی و عقلانی حجاب در این جشنواره می پردازند. همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز به صورت تخصصی در قالب نقاشی و فیلم کوتاه با محوریت عفاف و حجاب در این جشنواره شرکت خواهد کرد.

وی هدف از برگزاری جشنواره «گوهر ناب» را آشنایی مردم با ادله عقلانی و علمی پوشش و عفاف عنوان کرد و متذکر شد: تولیدات این جشنواره علاوه بر اینکه مورد داوری قرار گرفته و در یک همایش از برگزیدگان تقدیر می شود، به صورت تخصصی نیز به سمع و نظر مردم و مخاطبین مختلف سازمان‌های همکار در این جشنواره خواهد رسید.

پارسا، با بیان اینکه جشنواره مذکور از امروز، ۱۰ تیر آغاز شده و تا ۲۵ تیر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به شماره مجازی ۰۹۳۷۰۰۵۷۰۵۲ ارسال کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به هفته عفاف و حجاب از ۱۹ لغایت ۲۵ تیر، اضافه کرد: معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با دعوت از دانش آموزان و همکاران فرهنگی خود در این جشنواره، به صورت ویژه حاضر خواهند بود و از طریق بستر «شاد» زمینه ارسال آثار دانش آموزان و فرهنگیان را به دبیرخانه جشنواره فراهم آورده است.

وی با اشاره به همکاری خانه مطبوعات در برگزاری این جشنواره، ادامه داد: صدا و سیمای مرکز گیلان، خانه مطبوعات و بسیج صدا و سیما با دعوت از اصحاب رسانه برای مشارکت حداکثری، ارسال آثار و داوری، در این جشنواره همکاری می‌کنند.

پارسا، به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد جشنواره چندرسانه ای «گوهر ناب» دعوت از مخاطبین سازمان‌های مختلف فرهنگی، برای شرکت در این جشنواره با توجه به اهمیت این موضوع است تا علاوه بر شرکت اصحاب رسانه، بستر حضور سایر علاقمندان نیز فراهم شود.

Share