امام جمعه رضوانشهر در شورای اداری؛

گلایه رهبری از فضای مجازی بود نه شورای نگهبان | از خرید و فروش آراء خودداری شود

 حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد افزود: گلایه رهبری در ارتباط با جفا به بعضی از کاندیداهایی که در جریان کاندیداتوری ریاست جمهوری که عدم احراز صلاحیت خوردند نظر به فضای مجازی و بعضی از جرائد بود نه شورای محترم نگهبان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز پنجشنبه بیستم خرداد، محمود قاسمی در سومین جلسه شورای اداری شهرستان رضوانشهر در جمع اعضای شورای اداری ضمن تبریک هفته محیط زیست با اشاره به موضوع مهم انتخابات به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که بیان راه‌حل‌های عینی و واقعی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در برنامه‌های انتخاباتی نامزدها را عامل اصلی در افزایش انگیزه مشارکت در انتخابات خواندند و به تبیین بایدها و نبایدهای رقابت‌های انتخاباتی تأکید کردند: اثر نتیجه انتخابات سال‌ها بر زندگی مردم و کشور سایه ‌افکن خواهد بود و امیدواریم انتخابات ۲۸ خرداد بر خلاف خواسته دشمنان مایه آبرو، عزت و سربلندی ایران بشود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که تأکید همیشگی امام خمینی درباره ضرورت شرکت آحاد مردم در انتخابات را مهم تلقی نمودند، درباره لزوم پایبندی رییس‌جمهور آینده به ایجاد عدالت اجتماعی، مبارزه صریح و بدون ملاحظه با فساد و تقویت تولید داخلی افزودند: آحاد مردم خود را به شرکت در انتخابات و تشویق دیگران به این کار ملزم بدانند.

محمود قاسمی همچنین با اشاره به بیانات رئیس محترم جمهوری که صندوق آرا را نتیجه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه دانست و برای اداره کشور از طریق انتخابات با حضور مردم که شعار اصلی حضرت امام “میزان رای ملت” بوده است افزود: همه باید کاری کنیم که مردم با راحتی، امید و نشاط پای صندوق آراء آمده و به فرد اصلح رأی بدهند که نه تنها از لحاظ فردی بلکه از لحاظ برنامه و استراتژی هم اصلح باشد.

وی افزود: انتخابات ۲۸ خرداد امسال هم از جهاتی دارای اهمیت و حساسیت‌های خاص خود است، اقتدار و امنیت ما از همین صندوق های رای بوده، با توجه به اینکه تمام شبکه های معاند تلاش دارند که به مسائل قومی و مذهبی دامن بزنند، علرغم همه مسائل و مشکلات که داریم باید در جهت مشارکت حداکثری تلاش کنیم نگرانی های را که برای ما بوجود می آورند خنثی نمائیم

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر اینکه محور حرکت در برگزاری انتخابات، چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت است، گفت:همه تدابیر اجرایی لازم برای برگزاری انتخابات و صیانت از صندوق رای اندیشیده شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر تصریح کرد: ۱۲۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان در نظر گرفته شده و برای جلوگیری از ازدحام رای دهندگان در محل های اخذ رای با توجه به شرایط کرونا، ۵ شعبه به تعداد شعبات اخذ رای در این شهرستان نسبت به دوره گذشته اضافه شده است

قاسمی ادامه داد: بیش از ۲۵۰۰ نفر عوامل اجرایی و نظارت، بازرسی، نیروهای امنیتی و انتظامی در امر برگزاری انتخابات حضور دارند و حدود ۵۲ هزار رای دهنده در این شهرستان وجود دارد که بیش از هزار نفر رای اولی هستند.

وی گفت: در این راستا از مردم و طرفداران نامزدها نیز درخواست داریم یاریگر ستاد انتخابات شهرستان در امر برگزاری انتخابات باشند.

فرماندار رضوانشهر در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات و تلاش های کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با بیماری و تامین سلامت جامعه تلاش می کنند گفت: با توجه به اعلام رنگ بندی رضوانشهر در وضعیت نارنجی کرونایی می باشد، لذا باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را محور برنامه هایمان قرار دهیم.

قاسمی همچنین از زحمات سرهنگ کرامتی فرمانده پلیس راه تالش- صومعه سرا که در برقراری سلامت شهروندان تلاش نمودند و در ایام محدودیت های تردد از حضور تورهای گردشگری بدون مجوز در این شهرستان ممانعت نمودند تشکر کرد.

وی افزود: ما از نامزدها، روسای ستادهایشان و طرفداران آنان در سطح شهرستان می خواهیم که قوانین و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، جشن سیاسی انتخابات را با بی مبالاتی به موضوع غم‌انگیزی بعد از انتخابات یعنی شیوع کرونا تبدیل نکنیم.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به حوزه کشاورزی گفت: همه مدیران شهرستان باید با حضور در بین کشاورزان در راستای رفع مشکلات تلاش نمایند تا از هر گونه خسارت احتمالی برای شالیکاران جلوگیری شود. ان شاءا… امسال بتوانیم سال زراعی را بدون تنش و دغدغه پشت سر بگذاریم، همین که بین مردم حضور داشته باشیم یک قوت قلبی برای آنان است.

محمود قاسمی با اشاره به شعار سال”تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها”، عنوان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در جهت تحقق شعار سال گام بردارند و وظیفه تمام نهادها پشتیبانی و حمایت از تولید و مانع زدایی از هرآن چیزی که در مسیر رونق کار و تولید قرار گرفته باشد، است.

وی همچنین در خصوص معوقات حقوق کارگران شرکت سد شفارود تاکید بر پیگیری های لازم نمود.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر کنترل و جدیت در عدم افزایش قیمت ها در بازار گفت: در بحث کالاهای اساسی مشکلی نداریم و روزانه بازرسی از سطح بازار صورت می گیرد

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن تشکر از حمایت ها و پیگیری های نماینده حوزه انتخابیه در خصوص پروژه های عمرانی افزود: مدیران اجرایی شهرستان نسبت به پیگیری و اتمام پروژه های نیمه تمام که باعث توسعه شهرستان و رفع دغدغه مردم شهرستان می شود، تاکید کرد

قاسمی در پایان سخنان خود گفت: با شروع فصل تابستان دستگاه های فرهنگی از اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی داشته باشند.

امام جمعه رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران مظهر مردم سالاری دینی بوده و همچنین انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از سالم ترین انتخابات است.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نژاد افزود: گلایه رهبری در ارتباط با جفا به بعضی از کاندیداهایی که در جریان کاندیداتوری ریاست جمهوری که عدم احراز صلاحیت خوردند نظر به فضای مجازی و بعضی از جرائد بود نه شورای محترم نگهبان.

وی ادامه داد: در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی انتظار می رود در دوره چهار سال خدمت به مردم مواظب حاشیه ها باشند و ان شاءالله از خرید و فروش آراء خودداری گردد چون از رصد تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی دور نخواهد ماند.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: کاندایدی که اصول مناظره را بلد نیست در حد و اندازه پست ریاست جمهور نظام اسلامی نخواهد بود و بد اخلاقی های انتخاباتی در مناظره های اخیر دور از آبادی بود، انتظار بود بعضی از کاندیداها می بایست از طرح و برنامه ی خود در صورت پیروزی در انتخابات سخن بگویند نه تخریب سایرین.

نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از شورای محترم تامین و نیروهای امنیتی و انتظامی که در راستای برگزاری هر چه بهتر این از دوره انتخابات تلاش کردند، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قطعاً نظام اسلامی را واکسینه خواهد نمود و روح جدیدی در نظام اسلامی دمیده خواهد شد.

حسن محمد یاری در بخشی از سخنان خود با اشاره به مشکلات کارگران سد شفارود که در عدم دریافت بموقع حقوق با مشکلات مواجه شدند خواستار پیگیری جدی رفع آن شد.

وی همچنین از حضور رئیس کل دادگستری استان که با حضور میدانی خود با عدم خروج محصول آخال منطقه به خارج از استان که منجر به اشتغالزایی بیشتر شرکت چوکا شده است قدردانی نمود، قطعاً اگر چرخ کارخانه چوکا بچرخد و تولید بیشتر شود، اشتغال بیشتری ایجاد خواهد نمود و ما معتقدیم هر چه بستر اشتغال فراهم گردد آسیب های اقتصادی و اجتماعی کمتر خواهد بود.

نماینده حوزه انتخابیه ضمن تاکید بر صیانت از آرای مردم گفت: متولیان امر امین مردم هستند و این را ثابت نموده اند، چنانچه یک رای بالا و پایین گردد مردم از ما ناراضی خواهد بود خوشبختانه مسئولان انتخاباتی همیشه تلاش نموده اند که مردم حاشیه امنیت بیشتری احساس کنند و قطعا این دوره هم شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

همچنین فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در این جلسه گفت: یک مدیر باید برای اینکه مشکلات زیر مجموعه و مردم را به راحتی بتواند برطرف کند باید تلاش جهادی خود را بیشتر نماید.

سرهنگ سید جلیل قاسمی افزود: مدیران در روز انتخابات ضمن حفظ و حراست از مکان اداره خودشان با یگان های امنیتی و انتظامی تعامل و همکاری داشته باشند.

Share