برای پیشبرد سریع برنامه‌ها صورت گرفت؛

رونمایی از ۶۱ اقدام تحول آفرین در راستای تحقق شهر ایده‌آل علوی

سید امیر حسین علوی از برنامه عملیاتی پیشنهادی خود که مشتمل بر ۶۱ اقدام تحول آفرین برای توسعه شهر در ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت می‌باشد، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی در تشریح برنامه پیشنهادی خود با اشاره به جایگاه بی‌بدیل شوراها در تدوین استراتژی‌های توسعه سازندگی و مدیریت شهری، اظهار داشت: این نهاد اجتماعی همراه با مردم و برای آن‌ها فعالیت می‌نماید.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در پنجمین دوره شورا، مجموعه شورا و شهرداری سعی نمودند با اقدامات موثر چالش‌های فراروی شهر را مرتفع نموده و افق تازه‌ای از عمران شهری را در برابر دیدگان شهروندان فهیم رشت بگسترانند تا با حرکت در مسیر سازندگی پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برنامه عملی خود در صورت ورود به شورای ششم خاطر نشان کرد: اهتمام اصلی ما در شورای پنجم این بود تا با فراهم نمودن زیرساخت ها، زمینه و زیربنای مناسب جهت عملیاتی ساختن برنامه‌های استراتژیک و تحول آفرین در ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت مهیا گردد. در همین راستا یک برنامه استراتژیک مشتمل بر ۶۱ اقدام تحول آفرین برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی مردم طراحی و تدوین گردیده که امید است با عملیاتی نمودن آنها، شورا ششم شورایی توانمند، پیشتاز و موثر برای مدیریت هرچه بهتر شهر باشد و آینده‌ای روشن و قابل اعتمادی برای سیستم مدیریت شهری ترسیم نماید.

علوی در ادامه به برخی از این اقدامات تحول آفرین در حوزه مدیریت پسماند، هوشمندسازی شهرداری و چشم‌انداز شهری اشاره نمود و افزود: مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در شورای ششم خواهد بود. از این رو در حوزه مدیریت پسماند ۲ اقدام تحول آفرین جهت مدیریت پسماند خشک ارزشمند و مدیریت پسماند‌تر طراحی و تدوین گردیده است.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر رشت هوشمندسازی شهرداری را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که برای تحقق آن تلاش خواهد نمود و توضیح داد: اجرای فاز اول هوشمندسازی شهری با تسریع و اجرای پروژه سرمایه‌گذاری مربوطه و ایجاد ۷ سامانه میسر خواهد بود. این سامانه‌ها شامل سامانه جمع سپاری (استعلامات الکترونیکی، نقل و انتقال پایان کار و پروانه‌ها)، سامانه آرشیو هوشمند الکترونیک (تمامی معاونت‌ها، شورا، سازمانها و مجموعه تحت مدیریت شهری)، سامانه مدیریت دارایی‌ها (شهرنما + SDI)، سامانه ممیزی نوین و برداشت میدانی، سامانه حفاری‌ها، سامانه بازدید کارشناسی آنلاین، سامانه پلیس ساختمان و سرویس نقشه برداری و نظارت هوایی خواهند بود.

سید امیر حسین علوی، چشم‌انداز شهری را دیگر برنامه عملی خود اعلام نمود که در صورت ورود به دوره جدید شورا در دستور کار قرار خواهد داد. چشم‌انداز سازی مشارکتی یک اقدام تحول آفرین در این راستا خواهد بود. مدل سی. دی. اس (راهبرد توسعه شهری) با مشارکت گروه‌های ذینفعان شهری به منظور ترسیم چشم اندازی واحد، جامع و پرهیز از تعدد و تشتت چشم اندازهای شهری در این اقدام مورد استفاده خواهد بود.

امیر حسین علوی در پایان گفت: آنچه ذکر شد تنها بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات تحول آفرین جهت تحقق برنامه عملیاتی توسعه شهری و رسیدگی به معضلات شهروندان بود. سعی ما بر این است تا با عزمی راسخ به سوی اهدافی متعالی که همانا عمران و آبادانی شهر و تحقق حقوق شهروندان و رسیدن به شهری ایده آل است، گام برداریم.

Share