تعدادی از تعرفه‌ها توسط مردم از شعب خارج شد

توضیحات قائم مقام رحمانی فضلی درباره اختلاف عددی در آراء انتخابات

محمدجواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور به برخی انتقادات نسبت به عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خانه ملت، محمدجواد کولیوند  اظهارداشت: ما مشکلی در تامین تعرفه در هیچ کدام از شعبه‌های اخذ رای نداشتیم و پیش بینی‌های لازم برای این موضوع با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در آن زمینه شده بود.

وی افزود: با توجه به برگزاری انتخابات شوراها در ۲۴ مرکز استان و هشت کلان شهر به صورت الکترونیک و در سایر شهرها به شکل معمول لازم بود همزمان ناظران هیئت‌های اجرایی و نظارت شوراها و همچنین ناظران انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان در شعبه اخذ رای حضور پیدا می‌کردند تا فرایند اخذ رای آغاز شود لذا برای این موضوع ساعت کار شعب را یکساعت زودتر اعلام کردیم تا اگر مشکلی برای سیستم‌های الکترونیکی پیش آمده باشد فرصت کافی برای حل آن باشد و شاید در کمتر از یک درصد از شعبات مشکلات زیر ساختی و یا تاخیر ناظران و نیاز به جایگزینی افراد باعث شده بود کمی روال کار به تاخیر بی‌افتد.

کولیوند ادامه: در مقطعی هم که در برخی شعب با مشکل اینترنت مواجه شدیم بلافاصله رای گیری به شکل افلاین انجام شد تا خللی در جریان انتخابات ایجاد نشود و مردم در صفوف اخد رای معطل نشوند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس گفت: حدود ۱۰هزار شعبه نسبت به ادوار قبلی به خاطر کرونا به شعب اخذ رأی اضافه کردیم و همه دستور العمل‌های بهداشتی برای عوامل اجرایی انتخابات تا حد مقدور رعایت شد و مشکل چندانی در این زمینه نداشتیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اختلاف آمار موجود در آراء اخذ شده و آراء اعلام شده گفت: تعدادی از تعرفه‌ها توسط مردم از شعب خارج شده و میزان تعرفه مصرف شده به تعداد رای به صندوق انداخته شده همخوانی ندارد یا اینکه برخی از شهروندان عزیز به هر دلیل تعرفه‌های رای مربوط را در صندوق دیگری انداختند و به رنگ تعرفه دقت نکرده‌اند و یا به دلیل تشابه شکلی تعرفه‌ها به ویژه در حوزه‌هایی که تعداد افرادی که باید به مجلس شورای اسلامی و خبرگان راه پیدا می‌کردند با ریاست جمهوری این اشتباه پیش آمده است که این اختلاف آماری نیز حل خواهد شد.

Share