در صحن مجلس مطرح شد:

دستور محمدباقر قالیباف برای رسیدگی به پرونده اخلال در انتخابات

رئیس مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مأموریت داد که موضوع اخلال در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی در تذکری گفت: روز جمعه در جریان برگزاری انتخابات در برخی شعب تعرفه به صندوق‌ها دیر رسید و یا تعرفه‌ها دیر باز شد.

وی افزود: در جریان شمارش آراء نیز مشخص شد برخی دولتی‌ها ضرب و تقسیم و جمع و تفریق هم بلد نیستند و باید آقای رئیس جمهور چهار عمل اصلی را به آن‌ها تدریس کند تا به صورت دقیق جمع و تفریق کنند.

سلیمی تصریح کرد: ریاست مجلس با توجه به رفتار غیر قابل دفاع و اخلال در روند برگزاری انتخابات، دستور دهد کمیسیون‌های ذیربط این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: پیش بینی ما این است که اگر دولت در روند برگزاری انتخابات اخلال نکرده بود، بین ۵ تا ۱۰ درصد میزان مشارکت افزایش می‌یافت. باید مشخص شود این اخلال به دلیل تقصیر، قصور و یا سهو بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولتی که هشت سال بر سر کار بوده است چرا باید در این سطح قصور انجام دهد. باید مشخص شود علت این قصور و تقصیر چه بوده است و چرا در روند انتخابات اخلال کرده‌اند و اجازه نداده‌اند بخشی از مردم از حق خود برای رأی دادن استفاده کنند.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقاد آقای سلیمی درست است، گفت: روز جمعه یک بار در نوبت صبح و آغاز رأی گیری و یک نوبت در نیمه روز قبل از ساعت ۱۰:۳۰ دو اشکال جدی در فرآیند رأی گیری ایجاد شد.

وی به کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون شوراها و امور داخلی مأموریت داد که به این موضوع رسیدگی کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

نقد علی: امیدواریم ۴۵ روز باقی مانده از عمر دولت شامل عفو رهبری شود

در ادامه محمد علی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در تذکر آئین نامه‌ای گفت: بنده نیز نسبت به موضوعاتی که آقای سلیمی گفتند اخطار داشتم.

وی افزود: امیدواریم این ۴۵ روز نیز شامل عفو رهبری شود و پیش از موعد به اتمام برسد تا ملت ایران سریعتر طعم دولت عدل اسلامی را بچشند.

نقدعلی تصریح کرد: در اصفهان دو ساعت سامانه‌های الکترونیک با تأخیر آغاز به کار کرد. تا ساعت ۹:۰۰ در شهر اصفهان و شاهین شهر هیچ گونه رأی اخذ نشد و بسیاری از مردم که مجبور بودند اول وقت رأی بدهند موفق به مشارکت در انتخابات نشدند.

وی ادامه داد: کارت‌هایی که قرار بود برای راه اندازی صندوق‌های الکترونیک دو روز قبل از انتخابات برسند، ساعت شش صبح روز انتخابات به دست عوامل رسید.

پژمانفر: طرز کار دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی اظهار داشت: لازم است از مشارکت گسترده مردم در انتخابات علیرغم شیطنت‌های فراوانی که صورت گرفت، تقدیر و تشکر کنم.

وی بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به روند برگزاری انتخابات ورود کرده است چرا که متاسفانه برخی از مردم به علت کسالت و بیماری در خانه بودند اما صندوق‌های سیار به موقع برای آنان تامین نشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تاخیر در فرآیند اخذ رای، نبود مهر وعدم نظارت کافی از جمله مسائلی است که حتما در کمیسیون اصل ۹۰ مورد پیگیری قرار می‌گیرد و ما طرز کار دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.

Share