رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خبرداد:

بیش از ۱.۹ میلیون گیلانی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به واجد شرایط بودن یک میلیون ۹۹۸ هزار و ۵۳۴ نفر برای رأی دادن در انتخابات، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر رأی اولی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، محمود قاسم نژاد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه امسال، اظهار کرد: تعداد کل واجدان شرایط رأی دادن در استان گیلان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رأی اولی هستند، افزود: بیش از ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی، محافظان صندوق، بازرسان در برگزاری این انتخابات در استان گیلان مشارکت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی تنها در شهر رشت برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات تنها برای انتخابات شورای شهر این شهر برگزار می‌شود.

وی همچنین به موضوع تبلیغات انتخابات و چگونگی انجام آن در شرایط کرونایی اشاره و اضافه کرد: با توجه به این شرایط تبلیغات این دوره از انتخابات در کشور بیشتر در بستر فضای مجازی تعریف شده است.

قاسم نژاد با بیان اینکه تولیدات داوطلبان به ویژه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از طریق رسانه ملی و استانی پخش خواهد شد، تصریح کرد: داوطلبان سایر انتخابات‌ها اعم از شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس می‌توانند از بستر فضای مجازی برای تبلیغات بهره گیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ گونه تجمع و سخنرانی در فضای بسته اعم از تالارهای پذیرایی، مساجد و سالن‌های ورزشی و سایر اماکن برگزار نخواهد شد، افزود: در فضای باز با رعایت دستور العمل های بهداشتی امکان برگزاری این تجمع‌ها وجود دارد در صورتی که فاصله فیزیکی هشت متر مربع برای حاضران رعایت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه مدت برگزاری این تجمع‌ها نباید بیش از دو ساعت باشد، گفت: عوامل مسئول برگزاری به ویژه مسئولان ستادهای داوطلبان موظف هستند از تجمع حاضران در ورودی و خروجی این مکان‌ها جلوگیری به عمل آورند.

وی با تأکید بر اینکه داوطلبان باید مُر قانون را رعایت کنند، اظهار کرد: برای بازگشایی ستادها داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس وضعیت رنگ بندی کرونایی هر شهر برای برگزاری برنامه و تجمع برنامه ریزی شود.

قاسم نژاد ادامه داد: در این زمینه برای شهرهای قرمز حداکثر ۱۵ نفر، نارنجی حداکثر ۲۰ نفر و برای شهرهای زرد ۳۰ نفر می‌توانند در داخل ستاد انتخاباتی داوطلبان حضور یافته و ستادها نیز باید گنجایش این تعداد را داشته و فاصله فیزیکی در آنها رعایت شود.

وی ادامه داد: داوطلبان از جنس مردم هستند و باید در برگزاری برنامه‌های خود با توجه به شرایط کرونایی سلامت شهروندان برای آنها در اولویت باشد.

Share