عبدالناصر همتی در گفتگو با مردم گیلان:

افزایش حداقل دستمزد به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان | یارانه‌ها عادلانه پرداخت می شود

عبدالناصر همتی در گفتگو با مردم گیلان اظهار داشت: اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و افزایش حداقل دستمزد به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از برنامه‌های دولت من است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالناصر همتی یکی از نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگو با مردم گیلان که از شبکه باران پخش شد با تسلیت به خانواده‌های جان باختگان کرونا اظهار امیدواری کرد هرچه سریعتر واکسیناسیون کرونا به پایان برسد.

این نامزد ریاست جمهوری بیکاری و مشکلات معیشتی را از مهمترین مشکلات مردم همه استان‌ها دانست و تغییر ریل‌گذاری اقتصادی کشور و بازنگری در نحوه نگرش به آن را از اولویت‌های دولت خود عنوان کرد.

همتی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست بر اقتصاد حاکم شده است، گفت: این وضعیت در استان‌ها بیشتر دیده می‌شود و سبب شده نتوانیم از پتانسیل استان‌ها به خوبی استفاده کنیم به همین دلیل باید سیاست را در خدمت اقتصاد قرار دهیم و راهبرد جدی برای اقتصاد استان‌ها داشته باشیم.

وی گفت: استان‌ها ظرفیت‌های فراوانی دارند و هر استان باید با استفاده از نخبگان و مردم همان استان و پرهیز از قومیت گرایی و اختلافات مذهبی بر مبنای شایسته سالاری اداره شود.

این نامزد ریاست جمهوری به اهمیت صنعت گردشگری در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: باید سامانه‌های بانکی را در جهت توسعه صنعت گردشگری و بوم گردی قرار دهیم.

همتی به پرداخت یارانه‌ها هم اشاره کرد و گفت: درحال حاضر همه دهک‌ها یک رقم مشخص یارانه می‌گیرند که این انصاف نیست و در دولت من باید یارانه‌ها عادلانه پرداخت شود و یارانه‌های ۳ دهک اول تا سوم افزایش یابد.

وی همچنین به افزایش حداقل دستمزدها در دولت خود اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم باید حداقل دستمزدها ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد تا قدرت خرید مردم افزایش یابد. این نامزد ریاست جمهوری به اعطای کارت‌های اعتباری خرید برای اقشار کم درآمد هم تاکید کرد.

همتی گفت: جاده ابریشم (در چین) جاده کتان (در هند) کریدور شمال جنوب و کریدور ایران تا مدیترانه ۴ محور مواصلاتی مهم است که باید با ریل‌گذاری درست سبب ارتباط استان‌ها به هم و شاهراه بین المللی شویم.

وی درخصوص حل مشکلات کشاورزان هم گفت: باید محصولات کشاورزی به قیمت روز و با خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شود و اجازه ندهیم دلال‌ها با قیمت پایین محصولات کشاورزی را بخرند و بعد با قیمت بالاتر بفروشند.

همتی درخصوص احقاق حقوق زنان و ایجاد آزادی‌های اجتماعی در دولت خود هم قول‌هایی داد.

Share