مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

بانوی قایقران گیلانی پنجمین ورزشکار المپیکی گیلان شد

نازنین ملایی قایقران ملی پوش گیلان توانست به عنوان پنجمین ورزشکار این استان سهمیه حضور در مسابقات المپیک توکیو را کسب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: این قایقران شایسته و ارزنده استان گیلان در رقابت‌های قایقرانی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک توکیو که در ژاپن برگزار شد، در روئینگ تک‌نفره سنگین وزن بانوان، مقام نایب قهرمانی را تصاحب و سرانجام موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.

مریم بخشی افزود: البته با توجه به کسب مقام نایب قهرمانی دیگر قایقران کشورمان در بخش مردان، تیم روئینگ ایران صاحب یک سهمیه المپیک شد و فدراسیون قایقرانی ایران باید بین ۲ ماده‌ای که صاحب مدال نقره شده است، یک قایقران را برای حضور در المپیک معرفی کند که با کناره گیری دیگر قایقران ایران از حضور در المپیک، این سهمیه به نازنین ملایی قایقران برجسته استان گیلان تعلق گرفت.

پیش از این، علی آقامیرزایی در رشته کایاک قایقرانی، آرمین هادی‌پور در رشته تکواندو، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر تیمی و انفرادی و سارا بهمنیار نیز در رشته کاراته، از استان گیلان موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شدند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ابراز امیدواری کرد: این پنج ورزشکار شایسته استان گیلان با قدرت در رقابت‌های المپیک توکیو حضور خواهند داشت تا با کسب مدال بتوانند به آرزوی بیش از ۶۰ساله گیلان در کسب مدال المپیک خاتمه دهند.

بخشی خاطرنشان کرد: پیش از این فقط مرحوم محمود نامجو وزنه‌بردار نامی ایران و یکی از اسطوره‌های ورزش استان گیلان و کشور حدود ۶۰ سال پیش در ۲ دوره از رقابت‌های المپیک موفق به کسب مدال نقره و برنز شده بود.

نازنین ملایی قایقران گیلانی در رشته روئینگ فعالیت دارد، این قایقران برجسته استان گیلان تاکنون مدال‌ها و عناوین قهرمانی زیادی را در مسابقات کشوری و آسیایی کسب کرده که می‌توان به کسب مدال طلا در مسابقات کاپ آسیا و همچنین ۲ مدال نقره و برنز بازی‌های آسیایی اشاره کرد.

روئینگ یک رشته‌ی ورزشی است که در آن ورزش‌کاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت می‌پردازند. قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است. قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند.

Share