مدیرعامل توزیع برق گیلان خبر داد؛

از کشف ۴۸۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز تا اجرای پویش مردمی مدیریت کولرها

هنرمند خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۸۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان کشف شده است که این مقدار حدود ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان بعنوان سخنران پیش از نماز جمعه رشت در مصلی این شهرستان حضور یافت و به تشریح راهکارهای مدیریت مصرف برق برای نمازگزاران پرداخت.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و کاهش تولید برق در نیروگاههای برقابی و گرمای زودرس هوا، استخراج غیرمجاز رمزارزها و… صنعت برق کشور با شرایط ویژه‌ای مواجه شده است و مصرف برق نسبت به سال گذشته در استان ۱۱ درصد و در کل کشور ۲۰ درصد افزایش یافته و از این رو مدیریت مصرف انرژی برق بیش از هر زمان دیگری ضروری می‌باشد.

 هنرمند در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت، با بیان اینکه گیلان در بحث گروه‌بندی تعرفه‌ها، جز مناطق گرمسیری چهار محاسبه می‌شود اظهار کرد: در ماه‌های گرم سال (از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) اگر مشترکین کمتر از الگوی مصرف تعریف شده، در طول دوره مصرف کنند شامل تخفیف خواهند شد و همچنین مشترکینی که بیش از الگوی مشخص مصرف کنند، افزایش بیشتری را در پرداخت هزینه متحمل می‌شوند.

وی به طرح مهم برق امید اشاره کرد و افزود: در این طرح مشترکین به سه دسته تقسیم می‌شوند که مشترکین کم مصرف مشترکینی هستند که در ماه‌های عادی سال کمتر از ۸۰ کیلوواتساعت در ماه و در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) کمتر از ۱۵۰ کیلوواتساعت در ماه مصرف می‌کنند. همچنین مشترکین خوش مصرف شامل مشترکینی می‌شود که در ماه‌های عادی کمتر از ۲۰۰ کیلوواتساعت و در ماه‌های گرم سال ۴۰۰ کیلوواتساعت در ماه مصرف برق دارند و مشترکین پرمصرف نیز مشترکینی هستند که مازاد بر الگوی مصرف اشاره شده برق مصرف می‌کنند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: به مشترکین کم مصرف تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی تعلق می‌گیرد و مشترکین خوش مصرف شامل تخفیف کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌شوند و مشترکین پرمصرف نیز فرصت ۶ ماهه در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا مصرف خود را کاهش دهند.

وی به پویش مردمی مدیریت کولرها اشاره کرد و افزود: در این پویش نیاز است مردم شریف استان بین ساعت ۲ تا ۳ بعد ازظهر به مدت ۱۵ دقیقه کولرهای خودرا در خانه یا محل کار خاموش کنند و با این کار یک سوم خاموشی‌های احتمالی استان کاهش پیدا می‌کند.

هنرمند خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۸۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان کشف شده است که این مقدار حدود ۳۵ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده است.

Share