طوفانی خبر داد: راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیک در آستارا

شنوایی سنجی ۹۵ درصد نوزادان گیلانی | گیلان رتبه نخست شنوایی سنجی نوزادان

فرماندار آستارا هم در این آیین گفت: خدمات بهزیستی برای محرومان جامعه باید گسترش پیدا کند و تلاشگران این حوزه باید با ارائه خدمات به افراد خاص علاوه بر وظایف قانونی باید وجدان کاری بالایی هم داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان در آستارا گفت: ۹۵ درصد نوزادان این استان در بدو تولد شنوایی سنجی می شوند و در این زمینه رتبه نخست کشور به استان گیلان اختصاص دارد.

 آریا طوفانی در جلسه معارفه سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان بیان کرد: پس از غربالگری شنوایی نوزادان اگر مشکلی در روند درمان آنها وجود داشت برای کاشت حلزونی گوش اقدام می شود.

طوفانی ادامه داد: امکان کاشت حلزونی گوش در گیلان با توجه به تجهیزات موجود امکان پذیر است و از این لحاظ رتبه چهاردهم کشور را دد این زمینه داریم و تمام تلاش ما به حداقل رساندن ناشنوایی در نوزدان کشور است.

معاون اداره کل بهزیستی گیلان تصریح کرد: سالیانه ۷۰ هزار کودک زیر ۶ سال جهت پیشگیری از تنبلی چشم معاینه می شوند و تمامی این عملیات ها برای پیشگیری از معلولیت کودکان و نوزادان صورت می گیرد و از والدین انتظار همکاری تمام و کمال را داریم.

وی افزود: همواره به طور فعال مشاوره ژنتیک خانواده های دارای سه معلول انجام می شود و مشاوره خانوارهای دارای ۲ معلول نیز جزو برنامه است و در آینده نزدیک مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان آستارا نیز راه اندازی خواهد شد.

طوفانی گفت: مشاوره فردی و روانشناختی به شهروندان گیلانی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ ارائه می شود و در سال گذشته ۶۰ هزار و ۵۲۸ فرد از طریق مراجعه حضوری و تلفنی از خدمات مشاوره بهره مند شدند.

وی گفت: مردم در تماس با خط ۱۴۸۰ می توانند از خدمات مشاوره ای مورد نیاز در زمینه های مختلف از جمله خانوادگی، فردی، اضطراب فرزندان و غیره بهره مند شوند و ۲۴۰ روانشناس، یک روانپزشک و یک روان سنج در مجموعه اداره کل بهزیستی گیلان مشغول به کار هستند.

فرماندار آستارا هم در این آیین گفت: خدمات بهزیستی برای محرومان جامعه باید گسترش پیدا کند و تلاشگران این حوزه باید با ارائه خدمات به افراد خاص علاوه بر وظایف قانونی باید وجدان کاری بالایی هم داشته باشند.

عباس صابر گفت: مدیران دستگاه اجرایی باید پیگیر دریافت اعتبار برای جامعه هدف خود باشند و نظام جمهوری اسلامی به مدیر دغدغه‌ مند و جهادی نیاز دارد.

وی ادامه داد: مسئولیت ها به عنوان یک امانت نزد مسئولان است و آنها باید با نگهداری از این امانت و با بهره گیری از توان نیروهای متخصص تلاش کنند.

در این جلسه از خدمات فریبرز خورشیدی قدردانی شد و نسرین معصومی به عنوان سرپرست جدید اداره بهزیستی آستارا معرفی شد.

Share