در جلسه ستاد مقابله با کرونای آستارا عنوان شد:

۲۳ بیمار کرونایی در آستارا بستری هستند | شناسایی ۱۰۸ کرونایی در طرح شهید سلیمانی

عباس صابر گفت: در این طرح ۱۲۵ هزار ماسک رایگان در کنار غربالگری، بیماریابی، پشتیبانی و حمایت معیشتی بین مردم شهرستان توزیع شد و قدردان تمام تلاش ها و زحمات مدافعان سلامت، بسیجیان و تلاشگران این حوزه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان با اشاره به اتمام مرحله اول طرح غربالگری شهید سلیمانی گفت: ۴۴۰ نفر در قالب ۱۱۰ تیم چهار نفره متشکل از بسیجیان، داوطلبان جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان آستارا به طور موفقیت آمیز مرحله اول را انجام دادند و در مرحله دوم طرح غربالگری افراد بالای ۶۰ سال، حمایت های معیشتی و دارویی از افراد کرونا مثبت و پایش مداوم خانوارهای شهرستان را در دستور کار قرار دادیم.

عباس صابر گفت: در این طرح ۱۲۵ هزار ماسک رایگان در کنار غربالگری، بیماریابی، پشتیبانی و حمایت معیشتی بین مردم شهرستان توزیع شد و قدردان تمام تلاش ها و زحمات مدافعان سلامت، بسیجیان و تلاشگران این حوزه هستیم.

فرمانده قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی آستارا گفت: تا امروز از جمعیت ۹۱ هزار و ۲۵۷ نفری شهرستان، ۹۷ درصد یعنی ۸۸ هزار و ۴۸۷ نفر تا امروز مورد غربالگری قرار گرفته که از بین این آمار، در این طرح ۲۷۸ تست از افراد مشکوک گرفته شد که ۱۰۸ مورد قطعی مثبت کرونا شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه با اشاره به تلاش بسیجیان در طرح غربالگری شهید سلیمانی گفت: این طرح در قالب ۵ کارگروه فعالیت خود را در سه حوزه رصد، بیماریابی و مراقبت انجام داد و به طور موفق اجرای این طرح را شاهد بودیم.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: تیم های فعال در ۳ حوزه بسیج باغچه سرا، شهری آستارا و بخش لوندویل به طور مداوم اجرای برنامه ها را هدفمند انجام داده و شاهد نتایج بسیار خوب آن هستیم.

قنبری گفت: توزیع ماسک، بسته های غذایی و دارویی برای افراد مبتلا به کرونا در این طرح ۲۷۰ خانوار را شامل شده است، انجام گرفت.

فرمانده عملیات قرارگاه حاج قاسم سلیمانی آستارا بیان کرد: بسیجیان همواره نماد صبر و اخلاص بودند و در این طرح نیز علی‌رغم مشکلات بسیار مقتدرانه و سربلند از آن بیرون آمدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به اینکه اولین شهرستان گیلان در آغاز جدی مبارزه هدفمند با کرونا بودیم، گفت: مدافعان سلامت از همان روزهای آغازین مقابله با این بیماری به طور کاملا فداکارانه پای کار آمده و ماندگار شدند.

فرید بصیری مقدم گفت: امروز وضعیت آستارا در شرایط شکننده و ناپایدار قرار دارد و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی وضعیت دوباره به شرایط قرمز برمیگردد.

وی گفت: هم اکنون ۲۳ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند و این شرایط به طور راحت به دست نیامده و برای بهبود آن تلاش بسیاری انجام شده است.

بصیری مقدم افزود: اگر حمایت‌های فرماندار و سپاه و بسیج نبود موفقیت در طرح شهید سلیمانی امکان پذیر نمی شد و امروز مدافعان سلامت در جبهه مقابله با این بیماری فداکاری می کنند.

وی تصریح کرد: نگرانی اصلی ما امروز ناقلین خاموش در جامعه هستند و باید بسیار مراقب افرادی باشیم که بدون علامت می توانند بیماری را انتقال بدهند.

وی گفت: در ایام کرونا دو دستگاه ونتیلاتور به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بیمارستان شهید بهشتی آستارا تخصیص داده شد و از لحاظ تجهیزات پزشکی همچنان نیاز به کمبود امکانات این بیمارستان داریم.

Share