رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح؛

سردار محمدعلی حق بین در صحنه نبرد یک فرمانده کامل بود

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، توکل به خدا و ایمان قبلی را از ویژگی‌های بسیار ارزشمند سردار حق بین دانست و تصریح کرد: ایشان در صحنه نبرد یک فرمانده کامل بود و فرماندهان بهترین الگوی تربیتی و آموزشی برای جوانان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امیر سرتیپ حسین شکوهی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر سردار محمدعلی حق بین، با بیان اینکه خطه گیلان مردان بزرگی را در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کرده است، گفت: سرداران و فرماندهان گیلانی بعد از پیروزی انقلاب جوانی و عمر با برکت خودشان را برای دفاع از این مرز و بوم و اعتلای آرمان بلند انقلاب صرف کردند.
وی سردار حق بین را از سربازان فداکار اسلام دانست که با عروج ملکوتی و شهادت گونه خودش الگو و سرمشقی برای همه جوانان این سرزمین شد و تصریح کرد: سردار حق بین در سال‌های عمر خودش جزو رزمندگان اسلام بوده و در یگان‌های مختلف سپاه پاسداران به ویژه در منطق عملیاتی شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور جانانه جنگیده و مسئولیت‌های سنگین را بر عهده داشته است.
رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به نقش آفرینی سردار حق بین در راس فرماندهی لشکر ۱۶ قدس گیلان، خاطرنشان کرد: این سردار رشید اسلام به عنوان فرمانده عملیات بزرگ آزادسازی نبل و الزهرا کار بزرگی کرد و جبهه مقاومت را پیش برد.
امیر شکوهی، توکل به خدا و ایمان قبلی را از ویژگی‌های بسیار ارزشمند سردار حق بین دانست و تصریح کرد: ایشان در صحنه نبرد یک فرمانده کامل بود و فرماندهان بهترین الگوی تربیتی و آموزشی برای جوانان هستند.
وی با بیان اینکه سردار حق بین همواره در خط مقدم و در کنار رزمندگان بود، گفت: رزمندگان ایشان را در کنار خودشان احساس می‌کردند و صدای ایشان از پشت بی‌سیم مایه دلگرمی رزمندگان در دیگر جبهه‌ها بود.
این فرمانده نیروهای مسلح ادامه داد: رزمندگان تحت امر سردار حق بین به فرماندهی شایسته و با لیاقت و قدرت و دانایی نظامی ایشان در جبهه جنگ اعتقاد کامل داشتند.
وی با بیان اینکه میدان‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت از سردار حق بین یک مرد با صلابت و یک رزمنده شجاع و یک تئوریسین خالص و مخلص نظامی ساخته بود، اظهار کرد: سردار حق بین با سختی‌ها و مشقت‌هایی که در صحنه‌های نبرد وجود داشت، آب دیده و تبدیل به یک فرمانده ارزشمند شده بود.
امیر شکوهی، سردار حق بین را از رهروان راستین شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و تاکید کرد: سردار حق بین از یاران بسیار نزدیک حاج قاسم بود و افتخار گیلان و ایران است.

Share