محمد صادق کوشکی:

رئیسی نمی‌خواهد نامزد انتخابات شود | اصرار برخی به کاندیداتوری رئیسی، مشکوک است

کوشی گفت: «به نظر من حتی این اصراری که برخی به کاندیداتوری آقای رئیسی دارند مشکوک است. به نظر می‌رسد که برخی از رویه مبارزه با فساد در قوه قضاییه خوشحال نبوده و ترجیح می‌دهند که ایشان از این قوه خارج شده و به قوه مجریه برود».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فردا، کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هنوز مجهول و محل بحث است. برخی در جریان اصولگرا اصرار دارند که او تنها گزینه قابل اجماع است و برخی دیگر نیز معقدند ماموریت وی در دستگاه قضا فراتر از این مسائل است.

همزمان با این رویکرد دوگانه درباره کاندیداتوری رئیسی و سکوت شخص او که معما را همچنان حل نشده باقی گذاشته است، شاهد رویکرد تخریبی اصلاح‌طلبان علیه وی هستیم. چیزی شبیه آنچه در انتخابات ۹۶ به کار گرفتند و با اتکای به آن رئیسی را کنار زدند، در دستور کار قرار گرفته و شاهدیم که یکی نامه سرگشاده می‌نویسد، یک کانال تلگرامی یادداشت نوشته و…. قطعا این آغاز جنگ روانی علیه رئیسی است و به محض اعلام کاندیداتوری به مراتب تشدید خواهد شد.

البته برخی از کارشناسان مسائل سیاسی این گمانه را جدی نمی‌گیرند چراکه از یک سو کاندیداتوری رئیسی را منتفی تلقی کرده و از سوی دیگر معتقد هستند که عملیات روانی علیه هر کاندیدای قدر دیگر که از سوی اصولگرایان معرفی شود نیز به کار گرفته خواهد شد.

محمد صادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا از جمله افرادی است که چنین نظری دارد. او در گفت‌وگویی با خبرنگار «فردا» گفت: «اگر به عملکرد جناح اصلاحات در ادوار گذشته توجه کنیم خواهیم دید که از نظر آنان استفاده از جنگ روانی و عملیات تخریبی برای حذف رقیب، هیچ مشکلی ندارد و در این زمینه افراد متخصصی دارند. اساسا به استفاده از این روش باور دارند و این کار را در انتخابات یا غیر از آن مجاز می‌دانند، نیروهای نیز دارند و هر وقت که احساس خطر کنند از آنان استفاده می‌کنند لذا فرقی ندارد که نامزد اصولگرایان آقای رئیسی باشد یا هر فرد دیگری. هر قدر بیشتر احساس خطر کنند به شکل زننده‌تری از این روش بهره می‌گیرند».

وی در پاسخ به اینکه آیا این رویکرد اصلاح‌طلبان ممکن است موجب تکرار تجربه ۹۶ برای آقای رئیسی شود؟ گفت: «اصلا مساله آقای رئیسی نیست. روش اصلاح‌طلبان همین است و استفاده از آن در مقابل هر نامزدی که مقابل خود ببینند، قطعی است. اینکه رئیسی باشد یا دیگری فرقی ندارد. قالیباف هم باشد، همین تخریب‌ها را خواهند کرد حتی با خشونت بیشتر».

کوشکی با اشاره به اینکه «ممکن است که جناح اصولگرا روی قالیباف اجماع کند» گفت: «من درباره کاندیداتوری آقای رئیسی فکر می‌کنم که ایشان شخصا تصمیم درستی گرفته و قصد کاندیداتوری ندارد. به هرحال او حرکتی را در قوه قضاییه شروع کرده که به مراتب بهتر و مهم‌تر از قوه مجریه است. بر این اساس خروج ایشان از قوه قضایه حتما آن ماموریت مهم را به خطر انداخته و ناکام خواهند گذاشت.»

وی با تاکید بر اینکه «به نظر نمی‌رسد فرد دیگری غیر از آقای رئیسی برای انجام موفقیت‌آمیز ماموریت قوه قضاییه مناسب باشد» گفت: «به نظر من آقای رئیسی این مساله را خوب درک کرده و بعید می‌دانم که شخصا مایل به کاندیداتوری باشد کما اینکه نشانه‌ای هم از تمایل ایشان مشاهده نکرده‌ایم».

کوشی همچنین گفت: «به نظر من حتی این اصراری که برخی به کاندیداتوری آقای رئیسی دارند مشکوک است. به نظر می‌رسد که برخی از رویه مبارزه با فساد در قوه قضاییه خوشحال نبوده و ترجیح می‌دهند که ایشان از این قوه خارج شده و به قوه مجریه برود».

Share