فرماندار لنگرود خبر داد؛

کشت مکانیزه برنج در لنگرود؛ از بازسازی سردهنه ها تا احتمال ایجاد تنش آبی

از مجموع ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان لنگرود ۲۵۰۰ هکتار به صورت سنتی آبخور شده و در حدود یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری نیز احتمال تنش آبی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین کشت مکانیزه برنج در روستای حاجی ابراهیم ده درسطح دوهزار مترمربع از نوع هاشمی توسط کشاورز اکبری انجام شده است.

رحیم حیدری دراین رابطه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از مجموع ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان ۲۵۰۰ هکتار به صورت سنتی آبخور شده و در حدود یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری نیز احتمال تنش آبی وجود دارد.

فرماندار لنگرود افزود: ۲۵ سردهنه کوچک و بزرگ بازسازی و آماده شده و تنها سه دهنه باقی مانده که در دست انجام است.

وی با اشاره به وارد مدار شدن ۱۶ ایستگاه از ۲۶ ایستگاه پمپاژ اظهار کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتیار برای تامین برق چاه سیگارود نیاز داریم.

حیدری با بیان اینکه در ۸۰ هکتار از آب بندانهای شهرستان عملیات لایروبی انجام شده، گفت: ۹۰ درصد از اراضی شالیزاری شخم انجام شده و۷۵ در صد هم خزانه گیری انجام شده است.

فرماندار شهرستان لنگرود با انتقاد از مدیران استانی در رابطه با آبرسانی و مشکلات مرتبط  با آن اظهار کرد: مشکلات با حضور مدیران کل استانی مرتبط آسیب شناسی شده بود ولی متاسفانه شاید بدلیل عدم وجود اعتبار لازم اقدامات مناسب با نیازهای شهرستان انجام نگرفت و انتظار است به دلیل شرایط ویژه ذخیره آبی اقدامات فوری صورت پذیرد.

Share