فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

۱۱ میلیارد ریال دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک شرکت در رشت کشف شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و ۴۸ دستگاه پاور قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و ۴۸ دستگاه پاور قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه گسترش قاچاق کالا، اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

وی در ادامه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وجود دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز داخل یکی از شرکت‌های خصوصی در شهرستان رشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با اقدامات صورت گرفته و اشراف اطلاعاتی، محل دپوی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی و با هماهنگی قضائی به این مکان اعزام شدند افزود: در بازرسی از محل مورد نظر، ۹۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و ۴۸ دستگاه منبع تغذیه (پاور) قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری یک متهم ۴۱ساله در این رابطه و معرفی وی به مرجع قضائی تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۱۱ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

Share