فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در جلسه شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی؛

محور و معیار همه دست اندرکاران امر انتخابات باید قانون باشد

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت؛ ما وظیفه داریم حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان را حفظ نماییم، در این رابطه باید بر پایه قانون عمل نمود و از اقدامات سلیقه‌ای پرهیز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضائی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی آستانه اشرفیه ضمن هشدار به اشخاصی که با استفاده از فضای مجازی قصد تخریب فرد یا افراد را دارند به آغاز ثبت نام اعضای شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند تا ۲۶ اشاره کرد و افزود: یکی از مدارک اصلی مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، گواهی‌عدم سوپیشینه است که تا حدود زیادی دغدغه‌ها ی ناظرین محترم برای جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به شوراها را برطرف میکند.
رضایی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و تاکید بر ممنوع بودن تجمعات گفت: تبلیغات داوطلبان به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود، اگرچه بر اساس قانون انتخابات داوطلبان می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ستاد انتخاباتی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان، کنترل فضای مجازی را بسیار حائز اهمیت برشمرد وبه موارد تخلفاتی انتخاباتی اشاره کرد و افزود: تخلفاتی که در حوزه رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی از سوی رسانه‌های فاقد مجوز انجام می‌گیرد باید رصد و با آنان برخورد قانونی انجام شود.
وی با اشاره به انتشار برخی اخبار کذب در فضای مجازی، از تمرکز بیشتر کمیته پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی بر رسانه‌های غیر مجاز خبرداد و اظهارکرد: طی دستور العملی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکید شده است با هماهنگی نهادهای نظارتی و امنیتی پیگیر انتشار مطالب در فضای مجازی بوده و ضمن توصیه ارشادی به آنان برای کار قانونی، گزارش‌های خود را درباره جرایم فضای مجازی به این کمیته ارسال کند.

فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افزود: استفاده از نیروها و امکانات دولتی به نفع یا ضرر کاندیدا‌ها خلاف قانون بوده و همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید به این موضوع توجه داشته باشند و از آن پرهیز نمایند، از همه داوطلبان، رسانه‌ها، گروههای اجتماعی انتظار داریم که با رعایت قانون و اخلاق حرفه‌ای به برگزاری انتخابات پرشور کمک کنند. تمام تلاش مجریان انتخابات این است که بر پایه قانون و با کمک گیری از همه ارکان جامعه با حفظ امانت یک انتخابات سالم، امن و پرشور برگزار نمایند.

Share