فرماندار آستانه اشرفیه تاکید کرد؛

پیگیری تشکیل انجمن مفاخر و نامگذاری میدانی به نام کتاب|تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰

رضایی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری، دلسوزان کشور و همچنین قانون اساسی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه هم اندیشی فعالین اجتماعی و فرهنگی شهرستان آستانه اشرفیه با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه، شهردار و فعالین حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری آستانه برگزار برگزار شد.

حمید رضائی در این جلسه با قدردانی از مباحث مطرح شده در جلسه اظهار کرد: نحوه فعالیت شورای نظارت بر نامگذاری اماکن و معابر براساس قانون است تا سمت و سوی درستی به مبحث نامگذاری داده شود. در نامگذاری ها علاوه بر مباحث دینی و ارزشی، افتخارات ملی، هویت فرهنگی و شخصیت های بزرگ تاریخ ایران و اسلام استفاده می شود.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به درخواست فعالان فرهنگی برای تشکیل انجمن مفاخر گفت: به عنوان یک دغدغه اجتماعی این موضوع پیگیری میشود.

وی با استقبال از نامگذاری میدانی به نام کتاب در آستانه اشرفیه گفت: از شورای شهر اسنانه این موصوع را به صورت مکتوب درحواست خواهم کرد. در سیره ائمه و روایات دینی همواره بر اهمیت کتاب تاکید شده و جایگاه علم همواره رفیع بوده است اگرچه با توجه به فضای مجازی سوال عمومی جامعه گسترش یافته اما عمق آن کاهش یافته که با کتاب عمق دانش افزایش می یابد.

رضایی رسانه ها را یکی از الزامات دموکراسی و مردم سالاری عنوان کرد و گفت: در هر جامعه ای که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن گسترش یابد میزان فرهنگ عمومی افزایش می یابد و آسیب اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت که از مزایای کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها با محدودیتهای قانونی مواجه هستند، یادآور شد: محدودیت های قانونی باید در سطح بالاتری برطرف شود.

رضایی با اشاره به محدودیت های مالی شهرداری نیز یادآور شد: انباشت مشکلات از گذشته نیز سبب می شود که پروژه ها اولویت بندی شوند و قطعا عدم اجرای تمام پروژه ها انتقاداتی را در پی خواهد داشت.

فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم فعالیتهای انجمن مردم نهاد اظهار کرد: مطالبات مردم باید به صورت هدفمند مطرح و پیگیری شود.

وی با اشاره به پهنه بندی استان در حوزه پسماند اظهار کرد: این اقدام برای این صورت گرفته که در تمام شهرها با معضل پسماند رو به رو نشویم و با تمرکز اعتبارات به صورت هدفمند مشکلات را برطرف کنیم که برای پسماند شرق گیلان نیز لنگرود انتخاب شده‌است.

رضایی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری، دلسوزان کشور و همچنین قانون اساسی بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مشارکت مردم در انتخابات علاوه بر جنبه روانی که مردمی بودن انقلاب را نشان می دهد کارکردهای دیگری نیز دارد، افزود: هرچقدر میان مشارکت بالاتر برود به نفع مردم سالاری و خرد جمعی است.

فرماندار آستانه اشرفیه خواستار افزایش آگاهی رسانی به مردم نسبت به شرایط فعلی کشور شد و گفت: سرنوشت کشور برای همه مهم است و امیدآفرینی در جامعه و عدم مایوس کردن مردم نیز حائز اهمیت است.

در پایان این جلسه از رحیم حیدری فرماندار اسبق شهرستان آستانه اشرفیه به پاس خدمات ارزنده ای که برای شهرستان آستانه اشرفیه در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتند از سوی فعالین اجتماعی شهرستان تجلیل شد.

Share