نماینده مردم انزلی خبر داد:

تغییر رویکرد مجتمع بندری انزلی از فولاد به سمت غلات | ایجاد مرکز کشتی سازی ارزآوری دارد

دنیامالی گفت: مرکز ساخت، تعمیر و نگهداری شناورهای ایرانی و خارجی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی و به بهره برداری می رسد برای کشور ارز آوری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «احمد دنیا مالی» امروز (شنبه، ۲ اسفند) در حاشیه امضاء تفاهم نامه سرمایه‌گذاری و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیر کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: شرکت تاید واتر، یکی از شرکت‌های خصوصی معتبر کشور است که در حوزه کشتی‌سازی سرمایه‌گذاری‌های خوبی رادر بنادر انجام داده و ما امیدواریم این اتفاق برای انزلی و استان به‌ویژه در بخش اشتغالزایی دارای خیر و برکت باشد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است به همین منظور انتظارات زیادی از این مجتمع بندری وجود دارد و تلاش می‌کنیم این بندرگاه به زمان اوج خود برگردد.

وی تاکید کرد: با تغییر رویکرد مجتمع بندری انزلی از فولاد به سمت غلات، درصددیم زیرساخت‌ها در بخش غلات توسعه بیشتری یابد.

دنیامالی با بیان اینکه هم اکنون کشتی‌های اندکی در دریای خزر با تناژ شش هزار تن در حال تردد هستند، افزود: با افزایش تناژ این کشتی‌ها در دریای خزر قیمت تمام شده کالا کاهش خواهد یافت.

وی اظهارکرد: در دریای خزر کشتی‌های با تناژ بیش از سه هزار تن تردد دارند که با احداث این مرکز کشتی و شناورهای‌های با تناژ هشت هزار تن را که قابلیت تردد در دریای سیاه و در همه پهنه‌های آبی را داشته باشند، ساخته خواهد شد.

دنیامالی با بیان اینکه انتظار داریم سازمان بنادر و دریانوردی حمایت بیشتری از مجتمع بندری انزلی داشته باشد، خاطر نشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بهره گیری از توان و ظرفیت این مجتمع بندری قابلیت آن را دارد که تا پایان سال عملکرد خود را حدود ۵۰ درصدی افزایش دهد و سالانه حدود پنج میلیون تن کالا از این بندر تخلیه و بارگیری شود.

Share