رییس پارک علم و فناوری گیلان:

۴۰ درصد شرکت‌های فناور گیلان در حوزه IT فعال هستند

باستی از پرداخت تسهیلات بلندمدت با بهره کم به فناوران توسط پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و گفت: ۴۰ درصد شرکت‌های فناور گیلان در حوزه IT فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «علی باستی» در خصوص حمایت از نوآوران و مبتکران، وظیفه این نهاد را حمایت از ایده‌ها جهت تبدیل به کسب و کار اعلام کرد و اظهارداشت: در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار که با تحولات زیادی هم همراه است کارآفرینی به عنوان موتور توسعه می‌تواند در رشد اقتصادی نقش بسیار مهمی داشته باشد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان تفاوت پارک علم و فناوری با سایر سازمان‌های کارآفرین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ایده‌های ورودی پارک علم و فناوری بایستی خصوصیاتی از جمله دانشی بودن، نهادینه شدن فناوری، خلاقیت و نوآوری داشته باشد و در عین حال هم ایده‌ها باید جدید و نو باشند.

وی تبدیل ایده و نمونه به محصول را بخش کوچکی از مسیر کارآفرینی که باید با طی فرآیندی تبدیل به کسب و کار شود خواند و ابراز داشت: فناوران ما باید مهارت‌هایی را کسب کنند که قبلا آموزش ندیدند و یا اینکه برای مستقل شدن، رشد و خروج باید تحت چتر حمایتی پارک علم و فناوری قرار بگیرند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان از وجود مراکز رشد در این نهاد حمایت از کارآفرینی برای رشد ایده‌ها و تبدیلشان به کسب و کار خبر داد و اظهار داشت: یکسری امکانات را هم پارک علم و فناوری در اختیار جوانان قرار می‌دهد که آموزش بازاریابی، فروش، تیم‌سازی از جمله آن‌ محسوب می‌شود.

باستی مشاوره به فناوران در حوزه‌های مختلف، خدمات حقوقی و مالی و پرداخت تسهیلات بلندمدت با بهره کم را نیز از دیگر حمایت‌های پارک علم و فناوری از کارآفرینی خواند و یادآور شد: امکانات دفتری، کارگاهی، آزمایشگاهی، حضور در نمایشگاه داخلی و خارجی نیز از دیگر حمایت‌های ما از فناوران است.

وی خدمات مالکیت فکری و ثبت اختراع و معافیت‌های مالیاتی را هم جزئی از حمایت‌های پارک علم و فناوری دانست و اذعان کرد: تقریبا ۴۰ درصد شرکت‌های فناور استان گیلان در حوزه IT فعالیت می‌کنند و مهندسی مکانیک، کشاورزی و الکترونیک هم در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

Share