آیت الله فلاحتی: فعالیت واحد‌های فناور و دانش بنیان گیلان امیدوار کننده است

بازدید امام جمعه رشت از واحدهای دانش بنیان مجتمع کارگاهی فشتام رشت+ گزارش تصویری

با توجه به هماهنگی انجام شده نماینده ولی فقیه گیلان به همراه رییس پارک علم و فناوری گیلان با حضور در مجتمع کارگاهی – نیمه صنعتی فشتام از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و فناوری بازدید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در بازدید از مجتمع تحقیقاتی و کارگاهی نیمه صنعتی فشتام پارک علم و فناوری گیلان واقع در رشت با اشاره به استقرار ۳۷ واحد فناور در این مجتمع اظهار کرد: فعالیت واحد‌های فناور و دانش بنیان گیلان امیدوارکننده است.

وی با تبریک به ملت ایران به ویژه مردم ولایتمدار گیلان در داشتن جوانانی با ایده های نوآور که برای آحاد جامعه امیدآفرین هستند، بیان کرد: از مسئولان کشوری و استان تقاضا داریم بازدیدی از واحد‌های فناور و دانش بنیان گیلان بازدید داشته باشند و درد دل این جوانان را بشنوند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیشتر بخش های مجتمع کارگاهی نیمه صنعتی فشتام فعال هستند، تصریح کرد: فعالیت همه شرکت های دانش بنیان گیلان امیدوارکننده است.

آیت الله فلاحتی، خواستار حمایت و پشتیبانی واحد‌های دانش بنیان گیلان توسط مسئولان و مردم شد و بیان کرد: واحد‌های فناور و دانش بنیان تولیدکننده کالای مورد نیاز آحاد جامعه هستند بنابراین استفاده مردم از تولیدات داخلی به ویژه تولیدات واحد‌های دانش بنیان اثرگذار است و به طور قطع این واحدها در آینده موفقیت های بسیاری را در پیش روی خود خواهند داشت.

وی به فعالیت جوانان فعال و پر نشاط در راه اعتلای ایران اسلامی به ویژه گیلان ولایتمدار در واحد‌های فناور و دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بسیاری از کالای تولیدی واحد‌های دانش بنیان مجتمع کارگاهی فشتام نقش آفرین هستند و نمونه خارجی ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جوانان فعال در واحد‌های دانش بنیان را برطرف کنند مشکلات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جوانان خلاق و اهل فن گیلانی در بخش های خوراکی، دامی، طیور، دریا، آب و صنعتی نقش آفرینی می کنند و دارای طرح های متعددی هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تقاضای داخلی و خارجی از تولیدات واحد‌های فناور و دانش بنیان، اظهار کرد: وجود تقاضا از این واحدها نشان می دهد افق های انقلاب اسلامی در آینده روشن و نورانی است.
وی بر حمایت مردم از تولیدات واحد‌های دانش بنیان تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان نگذارند جوانان خلاق و دارای ایده در پیچ و خم اداری گیر کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به همراه علی باستی رئیس و معاونان پارک علم و فناوری گیلان از شرکت پاکنوش سبز آذر آزادگان تولیدکننده نوشیدنی دارویی و ارگانیک کامبوجا، شرکت نانو آریسا پوشش تولیدکننده نانو رنگ با قابلیت مقاومت بالا، شرکت ریزجلبکی پارسیان تولیدکننده کنسانتره میکرو جلبک با استفاده از فناوری نوین، شرکت تولید شکر از گیاه استویا، شرکت تعاونی دانش بنیان مهندس فتح فن آور جدید با ایده محوری: عملیات صنعتی روی فلزات( قفل مثلثی تابلوی برق، دریچه خودنگهدار کشویی، پایه های روشنایی و قفل ریموتی کرکره برقی)، شرکت پارس فرا هوش پژمان تولیدکننده انواع تجهیزات هوشمند ساختمانی و صنعتی پیشرو در زمینه iot و هوش مصنوعی، شرکت نوآوران تجارت آریوسام ایده محوری: کنتور هوشمند گاز، شرکت کود آلی استروژن شفارود تولیدکننده قرص کود ارگانیک، شرکت طراحان پیشرو کاوشگر تولیدکننده ربات مینییولاتور، روتاری فیدر و دستگاه بسته بندی کارتینگ، شرکت آستان کیمیای گیل ارائه کننده خدمات تولید و فرمولاسیون مواد شوینده و لوبریکانت ها و شرکت آبزیکو تولیدکننده مخزن های گالوانیزه پرورش ماهی در مجتمع کارگاهی نیمه صنعتی فشتام رشت بازدید کرد.

مجتمع کارگاهی – نیمه صنعتی فشتام واقع در کیلومتر ۵ جاده تهران و در جوار شهرک صنعتی رشت با مساحت ۱۳ هزار مترمربع به عنوان یکی از مراکز نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان است که دارای ۱۴ سوله و کارگاه صنعتی و ۱۲ واحد فناور در آن مستقر است.

Share