در جلسه مدیریت بحران فرمانداری شهرستان رشت مطرح شد:

مسئولین نمی خوابند تا شهروندان در آرامش باشد | کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دما در گیلان

فرماندار رشت اظهار کرد: این پیام را به مردم خواهیم داد که مسوولین، فرزندان همین شهر هستند و نخواهند خوابید تا شهروندان در آرامش باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان رشت به ریاست علی فتح‌اللهی، فرماندار رشت برگزار شد.

در ابتدای جلسه فتح‌اللهی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در روزهای پایانی هفته، گفت: باید برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در شهرستان رشت همه توان خود را به کار گیریم و دستگاه‌ها موظفند حوزه کاری خود را ترک نکنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا آمادگی لازم برای برف‌روبی را داشته باشیم، اظهار داشت: باید از ظرفیت سپاه، بسیج و بخش خصوصی برای جلوگیری از انباشته شدن برف استفاده کنیم.

اتح‌اللهی اظهار داشت: دستگاه های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز و هلال احمر شهرستان رشت برای خدمات رسانی احتمالی در بارش برف آمادگی، کامل داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه در بحران باد گرم دستگاه‌ها و ادارات خوب عمل کردند، تصریح کرد: امیدواریم در برفی که پیشرو داریم این همکاری وجود داشته باشد و این پیام را به مردم خواهیم داد که مسوولین، فرزندان همین شهر هستند و نخواهند خوابید تا شهروندان در آرامش باشد.

وزش باد در برخی از ارتفاعات و سواحل شدید است

در ادامه شجاعی، کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه سامانه بارشی وارد گیلان شده است و به صورت خفیف و پراکنده گزارش بارندگی داریم، اظهار داشت: این سامانه بارشی از اروپا به سمت ما می‌آید که حرکت تندی دارد.

وی با بیان اینکه وزش باد در برخی از ارتفاعات و سواحل شدید است، گفت: با ورود سامانه‌ بارشی، شیب تند کاهش دما خواهیم داشت که این سیستم از امروز تا اواخر پنجشنبه در استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی در استان تقویت می‌شود و بارش‌ها شدید است، افزود: روز چهارشنبه وزش باد تا ۸۰ کیلیومتر در ساعت و بین ۲۰ تا۶۰ میلیمتر بارش داریم.

شجاعی ادامه داد: در مناطق جلگه‌ای برف پیش‌بینی شده است که این بارش برف از نیمه شب چهارشنبه آغاز خواهد شد همچنین در شهرهای ساحلی، بارش باران پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در استان‌های همجوار مانند اردبیل، زنجان و قزوین برف می‌بارد و در مازندران نیز مانند گیلان مخلوط باران و برف است.

کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دما در گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان این مطلب که ۱۲ ساعت اول پیک بارش و در ۱۲ ساعت بعدی بارش کمی پیش‌بینی شده است، گفت: روز پنجشنبه بارش برف در غرب استان متوقف خواهد شد اما در شرق گیلان بارش ادامه خواهد داشت و روز جمعه یخبندان داریم.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در سیاهکل، دیلمان، آستانه اشرفیه، لاهیحان، امام‌زاده هاشم، امام‌زاده ابراهیم، سنگر، سراوان، ماسال، شفت، فومن و بخش‌هایی از شهرهای رشت پیک بارش داشته باشیم.

شجاعی با بیان اینکه با ورود این سامانه هوای سرد، از فردا کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دما در گیلان خواهیم داشت، گفت: همراه با کاهش دما از روز چهارشنبه و پنجشنبه باد داریم.

در شهرداری رشت ۵۱ دستگاه برای پاکسازی مسیر‌ها وجود دارد

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه بابک رمضانی، معاون خدماتی شهرداری رشت اظهار داشت: در سه سطح ۳۰، ۳۰ الی ۵۰ و بالای ۵۰ سانتی متر برف در نظر گرفتیم و ماشین آلات شهرداری نیز طبق این سه سطح برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرداری رشت ۵۱ دستگاه برای پاکسازی مسیر‌ها وجود دارد و اولویت مسیرها معابر اصلی است، اظهار کرد: تحت هیچ شرایطی تا زمانی که معابر اصلی پاکسازی نشوند، کوچه‎‌های فرعی را پاکسازی نمی‌کنیم.

Share