توصیه‌های ایمنی به شهروندان در روزهای برفی سال

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و مرکز اطلاع رسانی ستاد بحران شهرداری رشت در پی بارش برف و پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص تداوم بارش‌ها و کاهش دما تا ۲۴ ساعت آینده شهر رشت با صدور اطلاعیه شماره یک از شهروندان خواست تا به نکات و توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و مرکز اطلاع رسانی ستاد بحران شهرداری رشت در پی بارش برف و پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص تداوم بارش‌ها و کاهش دما تا ۲۴ ساعت آینده شهر رشت با صدور اطلاعیه شماره یک از شهروندان خواست تا به نکات و توصیه‌های ایمنی ویژه شرایط جوی ناپایدار و رویارویی با سرما و یخبندان توجه کنند.

در این اطلاعیه از شهروندان محترم درخواست شده است در صورت بروز مشکل در مسیر عبور و مرور و گیر کردن وسایل نقلیه با شماره تماس های ۱۳۷ و ۱۲۵ ارتباط حاصل نمایند و همچنین به جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

۱. به منظور تسهیل در امر برف روبی و عبور و مرور و جلوگیری از انسداد مسیر پاکسازی، از پارک خودروها در حاشیه خیابان خودداری فرمائید.

۲. در هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری نمایید.

۳. از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری نمایید.

۴. کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه ها حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

۵. از ریختن برف پشت بام در معابر عمومی، پیاده روها و خیابانها که باعث سختی تردد در روزهای آتی به ویژه در شرایط یخبندان خواهد شد، پرهیز نموده و نسبت به برف روبی پیاده روهای مقابل منازل و مغازه ها اقدام نمایید.

۶. مراقب سقوط و شکستگی شاخه های درختان پوشیده از برف باشید و حتی المقدور با تکاندن برفِ روی درختان مانع از شکسته شدن درختان و شاخه های آنها شوید.

۷. حتی المقدور از استفاده از خودروهای شخصی خودداری نموده و از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

Share