مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

مدارس مناطق آبی گیلان از ابتدای بهمن ماه بازگشایی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بازگشایی مدارس در برخی مناطق از ابتدای بهمن ماه، گفت: مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: اولویت ما جلب مشارکت همه دستگاه‌ها، اندیشمندان و نخبگان و اولیای دانش آموزان برای توسعه آموزش و برون رفت از چالش‌های موجود است.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در حوزه آموزش در هر نقطه‌ای است افزود: در سال گذشته ۲۴۸ جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شد که ۹۱ درصد مصوبات این جلسات نیز محقق شده و بنای ما استفاده از نظرات و توانمندی اولیای دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به در معرض خطر بودن سلامت دانش آموزان همزمان با شیوع کرونا، اضافه کرد: گیلان در اجرای طرح «کوچ» که مربوط به کنترل چاقی دانش آموزان است، جز استان‌های برتر شد.

وی با اشاره به اجرای ۹۸ درصدی طرح «کوچ» در استان گیلان، گفت: هم اکنون در مرحله مداخله هستیم یعنی به والدین دانش آموزان شیوه تغذیه و تحرکات مناسب را آموزش می‌دهیم و اگر دانش آموزی موفق به کاهش وزن شود، به او نهال سلامت اعطا می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه گیلان در زمینه چاقی جز استان‌های اول کشور است، تصریح کرد: همکاری خانواده‌ها در خصوص کنترل وزن دانش‌آموزان با آموزش و پرورش خوب است و این طرح نیز به صورت ادامه دار انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در برخی مناطق از ابتدای بهمن ماه نیز گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مدارس زیر ۵۰ نفر که اکثراً در روستاها واقع شده‌اند، در مناطقی که وضعیت کرونایی آنها آبی باشد بازگشایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه بازگشایی تدریجی مدارس در دستور کار است، اظهار کرد: مدارس پایه ابتدایی و متوسطه در مناطق آبی و زرد به تدریج و با حفظ اصول بهداشتی بازگشایی می‌شود.

Share