مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

امتحانات آخر سال در گیلان به دو صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود

محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۰ پایه دوازدهم و همچنین پایه نهم با حضور ۵۰ هزار و ۷۶۹ نفر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا امتحان نهایی خرداد ۱۴۰۰ پایه دوازدهم و همچنین پایه نهم با حضور ۵۰ هزار و ۷۶۹ نفر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

محمد رحمتی در جلسه ستاد امتحانات نوبت خرداد با اشاره به شیوع کرونا و تجربیات سال گذشته اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده ها، برگزاری امتحانات آخر سال است و تلاش می‌کنیم تا امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با کسب مجوز از ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان حضور ۳۰ هزار و ۸۲۰ دانش آموز پایه نهم و ۱۹ هزار و ۹۴۹ داوطلب آزمون پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات در حوزه ما مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه با تأکید بر ضرورت تهیه مواد ضدعفونی و تب‌سنج در حوزه‌های امتحانی اظهار داشت: باید با اطلاع‌رسانی مناسب به خانواده‌ها نسبت به حضور دانش آموزان با وسایل بهداشتی مانند: ماسک و دستکش اقدام شود و در صورت نیاز این وسایل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای حوزه‌های آزمون تهیه شود.

رحمتی با تأکید بر ضرورت صیانت از فرآیند امتحانات و اعتبار بخشی به آن خاطرنشان کرد: ارسال الکترونیکی سوالات امتحان نهایی به مدارس، بازبینی حداقل ۱۰ درصد اوراق امتحانات نهایی و آسیب‌شناسی سوالات هماهنگ منطقه‌ای از مولفه‌های مهم در حفظ سلامت و ارتقای آزمون‌ها است.

وی در این نشست از روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق استان خواست تا در برگزاری امتحانات از ظرفیت و امکانات فرمانداری‌ها و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در تجهیز مدارس و ضدعفونی حوزه‌های امتحانی استفاده کنند.

Share