آنچه در این حوزه آزمون رخ داد اتخاذ یک تصمیم شخصی و سلیقه‌ای بود

واکنش مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نسبت به حواشی آزمون استخدامی

رحمتی به حوادث رخ داده در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون استخدامی اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع با حساسیت و از سوی عوامل ذی ربط این اداره کل پیگیری و ابعاد موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت. آنچه در این حوزه آزمون رخ داد اتخاذ یک تصمیم شخصی و سلیقه‌ای بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رحمتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر تعهد و مشارکت فعال همکاران فرهنگی در همه سطوح در ترویج شعایر اسلامی در مدارس و ادارات اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است که در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و محتوا و مفاد سند تحول بنیادین نیز به روشنی آمده است.

وی به تکلیف و مسئولیت‌های شرعی، اخلاقی، قانونی و عرفی همه همکاران به ویژه مدیران مدارس و مراکز آموزشی در صیانت از حریم عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: هرچند قاطبه همکاران ما با تعهد و اعتقاد بسیار به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند؛ اما بنده به عنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اعلام می‌کنم که با هر منکری و در هر سطحی که باشد برخورد جدی خواهیم داشت.

رحمتی به اهمیت صیانت از امتحانات و حقوق داوطلبان اشاره کرد و گفت: باید مراقبت کرد تا با توجیه حفظ دقت و مراقبت از صحت امتحانات و آزمون‌ها، پاره‌ای اشتباهات فردی و یا خوداجتهادی مسئولان و ناظران در حوزه‌های امتحانی باعث سوءبرداشت‌ها و ایجاد نگرانی و ناراحتی در بین داوطلبان و اقشار دلسوز و متدین جامعه نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ضمن تاکید مجدد بر این نکته که فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مفاد سند تحول بنیادین، چراغ راه ما در دستگاه تعلیم و تربیت است بیان کرد: همواره باید دقت کرد در برخورد با ناهنجاری‌ها و منکرات دقت نظر و ظرافت لازم را به خرج دهیم تا خدای ناکرده با موضع گیری‌ها و برخوردهای ناسنجیده، زمینه‌های دلسردی همکاران به ویژه همکاران شاخص در حوزه عفاف و حجاب را فراهم نیاوریم.

وی به حوادث رخ داده در یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون استخدامی اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع با حساسیت و از سوی عوامل ذی ربط این اداره کل پیگیری و ابعاد موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت. آنچه در این حوزه آزمون رخ داد اتخاذ یک تصمیم شخصی و سلیقه‌ای بوده است و به هیچ عنوان یک تصمیم و دستور سازمانی نباید تلقی شود. از همین رو تاکید می‌کنم همه مدیران آموزش و پرورش می‌بایست مراقبت لازم برای‌عدم تکرار چنین حوادث و برخوردهایی را در آزمونهای آتی به عمل آورند.

Share