شیرزاد با تاکید بر لزوم وحدت عملی بین شورا و شهرداری؛

شورا باید به شهردار رشت کمک کند | رزومه و تجربه احمدی انتظارات را از او بالا برده است

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: باید در انجام کارهایی که زمین مانده و تکمیل نشده است به آقای احمدی شهردار رشت کمک کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا ضمن قدردانی از دیارمیرزا برای انعکاس به موقع و درست عملکرد مدیریت شهری رشت گفت: دو ماه مدت زمان زیادی نیست که ارزیابی از عملکرد داشته باشیم.

وی افزود: اولویت‌ها در شهر رشت اتمام پروژه‌های نیمه تمام نظیر درمانگاه فوق تخصصی بیماران هموفیلی در چله خانه، تکمیل سادمان دکتر حشمت، جمع آوری روان آب‌های سطحی و…است.
شیرزاد به تعیین تکلیف پروژه مزار شهدای گمنام در پارک ملت نیز اشاره کرد و گفت: پیمانکار این پروژه بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده و بخشی مانده استکه  باید در اجرای این طرح بازنگری مجددی صورت گیرد تا پس از جمع‌بندی، پروژه شهدای گمنام آغاز شود.

عضو شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به اینکه در چند سال گذشته کارهایی برای شهر انجام شده است، گفت: بعضی از کارها وظیفه ذاتی و عادی شهرداری‌ها است که باید انجام شود اما برخی از عوامل بر اجرای آن تاثیر می‌گذارد همان طور که می‌دانید از سال گذشته رشت نیز مثل همه شهرهای دیگر درگیر کروناویروس شد و نیز مسایل اقتصادی سبب شد که خیلی از اقدامات به موقع انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت بومی استان و شهر هستند، اظهار داشت: آقای احمدی سالها به عنوان فرماندار چندین شهرستان و معاون استاندار فعالیت داشت انتظارات ما و شهروندان به علت داشتن چنین رزومه‌ای از ایشان زیاد است.

این عضو شورا یادآور شد: امیدوارم با اقدامات به موقع و افزایش فرهنگ جهادی که خودشان به آن اعتقاد دارند در مدت زمان کوتاه کارها در شهر رشت انجام گیرد تا سبب افزایش اعتماد در جامعه باشیم بگونه ای که مردم از کیفیت زندگی در شهر رشت راضی باشند.

شیرزاد با اشاره به اینکه در سه ماهه پایان سال چند موضوع باید پیگیری شود، افزود: دفترچه عوارض تعرفه بهای خدمات ۱۴۰۰، بودجه ۱۴۰۰ و تغییراتی در بودجه سال آینده شهری باید صورت گیرد که در حال حاضر از موضوعات مهمی است که شورا در حال بررسی آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام کارها تنها شعار همدلی کافی نیست، تصریح کرد:  در هفته وحدت و همدلی بعد از فراز و نشیب‌هایی که در انتخاب شهردار رشت داشتیم توانستیم وارد رویکرد جدیدی برای رشت شویم. اکنون زمان کار و تلاش است که خداروشکر در حال انجام است اما این کار و تلاش برای توسعه شهر رشت می‌تواند بهتر عمل شود.

تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم

شیرزاد با بیان اینکه در کل کشور نیز تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌شود، افزود: در شهر رشت پروژه‌های نیمه تمام زیاد داریم. استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم در پیشبرد پروژه‌های شهری فرصتی مناسب برای پویایی و تحرک شهر است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته زحمات زیادی برای حصور قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌ها شده است و الان زمان نتیجه دهی ما است و در حال حاضر کار به مرحله قرارداد رسیده است.

این عضو شورا با بیان اینکه قرارگاه خاتم دارای تجربه بالایی در اجرای پروژه ها است و مردم نیز به این قرارگاه اعتماد دارند، تصریح کرد: این فرصتی مناسب برای آبادانی شهر رشت خواهد بود و نباید این فرصت را از دست بدهیم، خیلی از شهرها مانند مشهد، تبریز، قزوین و تهران از ظرفیت قرارگاه خاتم استفاده کردند.

شیرزاد با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم در افزایش سرانه سبز شهری نیز می‌تواند کمک کند، تصریح کرد: شهر رشت از لحاظ داشتن فضای سبز در کل کشور دارای سرانه پایینی است که با قرارگاه خاتم در احداث پارک بانوان در مسکن صحبت شده که امیدواریم این کار انجام گیرد و همچنین قرارگاه خاتم در حال حاضر به ساماندهی حاشیه شهر ورود کرده است.

عضو شورای پنجم رشت به دیارمیرزا گفت: مسئولین باید به حاشیه شهر رشت توجه بیشتری کنند زیرا تبدیل به سکونتگاه‌های غیر رسمی شده است و احداث ساختمان‌های غیر مجاز را در این منطقه قابل رویت است و ساماندهی حاشیه شهر رشت ضروری است.

شیرزاد افزود: قرارگاه خاتم در دو پروژه احداث پل‌های غیر همسطح نیروی دریایی و میدان ولیعصر قول همکاری داده است و البته در کنار این پروژه‌ها نیز افزایش سرانه فضای سبز شهر نیز به ما کمک کند و همچنین توجه به میادین، نصب المان‌های متعدد و متنوع نیز به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ورود قرارگاه خاتم چندین سرمایه‌گذار نیز برای انجام پروژه‌ها ورود کردند گفت: این عوامل هم سبب تحرک در رشت و هم باعث اشتغال‌زایی در شهر رشت می‌شود.

شورا باید به شهردار کمک کند/ برای پرداخت حقوق برنامه ریزی شود

عضو شورای شهر رشت در ادامه با تاکید بر استفاده از مدیران کارآمد و جوان و سالم در بدنه مدیریت شهر گفت: ثبات در مدیریت شهری و استفاده از جوانان و نیروهای کارآمد بسیار حائز اهمیت است و قطعا شهردار رشت این مسئله را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان خوبی در سطح شهرداری حضور دارند، گفت: این نیروها از سوی شهردار رشت شناسائی شوند و قطعا می‌توانند مدیران خوبی در آینده برای شهر رشت شوند.
شیرزاد با اشاره به اینکه در ماه‌های پایان سال قرار داریم گفت: از همین امروز باید برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، کارگران و بخش حجمی تمام تلاش خودمان را بکار بگیریم تا خدای نکرده دچار مشکل نشویم و برای پرداخت حقوق به سمت گرفتن وام و تسهیلات نرویم.

وی ادامه داد: شهرداری رشت بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و اجرایی مطالبات دارد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه باید به شهردار رشت در انجام کارها کمک کنیم به دیارمیرزا گفت: ایشان دو ماه است که به عنوان شهردار رشت انتخاب شدند و باید در انجام کارهایی که زمین مانده و تکمیل نشده است به آقای احمدی کمک کنیم.

وی ادامه داد: شهردار رشت نیز می‌تواند با مشورت گرفتن از شورا انتخابات درست داشته باشد و کارها با سرعت و درست تر پیش برود.

شیرزاد با اشاره به اینکه جلب اعتماد مردم در گرو اقدامات شهری است، گفت: وضعیت آسفالت شهر رشت از نظر بیشتر شهروندان مناسب نیست و پر کردن چاله چوله‌ها و آسفالت‌های مناسب از مطالبات به حق مردم است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

Share