معاون سازمان محیط زیست خبر داد:

پایش هوایی تالاب انزلی برای نخستین بار | اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای پسماند

معاون سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه دولت در مقابله با زمین خواری عزم جدی دارد، گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند استان های ساحلی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سازمان حفاظت محیط زیست، پایش هوایی تالاب انزلی که برای نخستین بار در کشور در این وسعت به اجرا می رسد را پروژه ای بزرگ و جامع معرفی کرد و گفت: تالاب انزلی و صیانت از آن امری مهم و ضروری است.

احمدرضا لاهیجان زاده در جلسه کمیته مدیریت احیای تالاب انزلی که در استانداری گیلان برگزار شد، با قدردانی از استاندار گیلان به سبب پیگیری های مستمر در راستای تحقق اهداف توسعه محور زیست محیطی، اظهار کرد: تالاب انزلی و صیانت از آن امری مهم و ضروری است.

وی درخصوص ساماندهی پسماند و جلوگیری از نفوذ آن به چرخه اکولوژیکی، بیان کرد: برای سال آتی ۱۰۰۰ میلیارد تومان با اولویت استان های ساحلی در ارتباط با بحث پسماند در قانون بودجه لحاظ شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، به طرح جامع هفت ساله احیای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: پیگیری مستمر دستگاه های اجرایی مرتبط با اجرای این طرح در جهت تامین اعتبار و اجرا ضروری است.

لاهیجان زاده، ساحل خواری و زمین خواری را از جمله معضلاتی خواند که دولت برای مقابله با آنها عزم جدی دارد و خاطرنشان کرد: برای صندوق ملی محیط زیست، فعالیت های گسترده ای در نظر گرفته شده که امیدواریم گیلان از این ظرفیت استفاده کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین پایش هوایی تالاب انزلی که برای نخستین بار در کشور در این وسعت به اجرا می رسد را پروژه ای بزرگ و جامع معرفی کرد و یادآور شد: اطلاعات حاصل از این پایش می تواند در برنامه ریزی های کلان تاثیرگذار باشد.

Share