مدیرکل محیط زیست در جمع خبرنگاران؛

بسیاری از مجوزهای برداشت‎ شن و ماسه لغو شد | احیای تالاب انزلی اولویت محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اشاره به برداشت های غیرقانونی شن و ماسه گفت: در مدت حضورم در استان مجوز بسیاری از برداشت‎ها را لغو کردم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ساسان کفایی مدیر کل محیط زیست استان گیلان در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت هفته محیط زیست گفت: برای اصحاب رسانه و قلم احترام زیادی قائلم و هرگونه بی احترامی از سوی محیط زیست به رسانه‌ها برای بنده قابل قبول نیست.

احیای تالاب انزلی اولویت محیط زیست است

کفایی در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان گیلان نگین و قلب محیط زیست کشور است، افزود: از همان ابتدای ورودم به گیلان معتقد بودم که این استان با توجه به تنوع زیستی غنی و پرسنل خوب محیط زیست گیلان ظرف یکسال باید رتبه یک تا ۳ را در شاخه‌های زیست محیطی در کشور به دست آورد و خدا را شاکر هستبم که در مدت سه ماه مدیریت شاهد کسب رتبه برتر یگان‌های حفاظت محیط زیست هستیم.

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی برای من خیلی با اهمیت است، گفت: اهمیت این تالاب کمتر از دریاچه ارومیه نیست و تمام تلاش خودم را برای احیای این تالاب به کار خواهم گرفت.

کفایی با اشاره به اینکه اولویت هر سه معاونت محیط زیست گیلان، تالاب انزلی است، افزود: کارگروه‎های هفت گانه که زیر شاخه دبیرخانه احیای تالاب انزلی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل محیط زیست گیلان با تاکید بر اثر بخشی کار جمعی اظهار کرد: برای احیای تالاب‎ها و رفع مشکلات محیط زیستی در استان گیلان نیاز به همکاری جمعی داریم.

وی از جمله مطالبه های مهم مردم گیلان را موضوع پسماند در استان دانست و گفت: خبر خوبی در این زمینه داریم و به همت معاون رییس جمهور کلانتری برای اولین بار بودجه هزار میلیارد تومان به پسماند استان‎های شمالی اختصاص یافته است.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان ادامه داد: امیدوارم با همکاری استاندار، نماینده ولی فقیه و دیگر دستگاه‎ها بتوانیم بودجه قابل توجه ای برای رفع معضلات پسماند استان جذب کنیم.

با هیچ کس و هیچ دستگاهی تسامح و تساهل نخواهم کرد

کفایی ادامه اظهارات خود در مورد تالاب عینک شهر رشت گفت: این تالاب در داخل شهر قرار دارد و می تواند محلی برای جذب گردشگر باشد و با داشتن جلوه های بصری می تواند سبب اشتغال و درآمدزایی برای مردم این شهر شود و امیدوارم برنامه مدون و منطقی برای این منظور تهیه شود.

وی افزود: خط قرمز بنده در کارها حفظ سلامت و بهداشت مردم و حفظ محیط زیست استان است و در این موارد با هیچ کس و هیچ دستگاهی تسامح و تساهل نخواهم کرد البته این بدان معنا نیست که اهل تعامل نباشیم اما تعاملی خوب است که سازنده و موثر با نگاه نظارتی باشد و سبب رفع مشکلات بحث پسماند شود.

به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اشاره به برداشت های غیرقانونی شن و ماسه گفت: در مدت حضورم در استان مجوز بسیاری از برداشت‎ها را لغو کردم و فقط در صورت نیاز و در راستای حفظ محیط زیست، مصالح قابل برداشت است.

وی با اشاره به اینکه با حق مالکیت افراد مشکلی نداریم گفت: حق مالکیت‎ها محفوظ است اما اگر بخواهند ساخت و سازی در مناطقی که ثبت ملی و جهانی شده اند انجام دهند باید طبق دستورالعمل‎های محیط زیست صورت گیرد.

تهیه دستگاه دروگر سنبل آبی

کفایی از دیگر دغدغه‌های محیط زیست استان گیلان را جمع‌آوری سنبل آبی دانست و گفت: برای این منظور دستگاه دروگر سنبل آبی با وزارت دفاع  تهیه شده و بودجه‌ای نیز برای آموزش این حوزه به مردم اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز در استان هستیم گفت: یکی دیگر از معضلات محیط زیست گیلان ساخت و سازهای غیر مجاز است که سبب تخریب محیط زیست خواهد شد.

کفایی در مورد بوم گردی در استان نیز اظهار کرد: بوم گردی یکی از موارد مهم در بحث رونق گردشگری است و اصولا ذات بوم گردی چیز خوبی است اما به شرطی که از ظرفیت محلی افراد بومی استفاده شود.

Share