رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران؛

به صورت رایگان تالاب انزلی را لایروبی می کنیم | شرایط برای شروع فعالیت ما در استان آماده شود

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام داشت: حسب مسئولیت اجتماعی که داریم، به صورت رایگان تالاب بین المللی بندرانزلی را لایروبی می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی، پیرو نشست بررسی لایروبی تالاب بین المللی بندرانزلی که با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس، مدیران کل استان و معاونین آنان، مسئولین شهری و همچنین شرکت‌های مشاور در فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد، رئیس و اعضای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از مجتمع بندری انزلی و حوضچه آرامش آن بازدید بعمل آوردند.

سید احمد عظیمی، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در حاشیه این بازدید در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: حسب مسئولیت اجتماعی که بر شرکت‌های نفتی به صورت قانونی داده شده است، احساس شد امکاناتی را دارا می‌باشیم که می‌توانیم آن را به ارگان‌ها و شرکت‌های منطقه قرار بدهیم تا احیای تالاب بندرانزلی صورت بگیرد.

وی با اشاره به شرایط خاص تالاب انزلی خاطرنشان کرد: این تالاب زیبا دچار مخاطراتی شده و رسوب در پیکر آن بسیار جدی است و تجهیزات ما بسیار خوب و مناسب بوده و امکان اینکه آن‌ها را از جنوب به شمال منتقل کنیم نیز وجود دارد.

عظیمی افزود: اگر شرایط عمومی فراهم شود و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف صورت بگیرد، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران آمادگی کامل دارد که در این مبحث ورود کند و به طور رسمی نیز اعلام کردیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در پاسخ به این سئوال که آیا درخواستی نیز در راستای این فعالیت از مسئولین استان داشته، تصریح کرد: همانگونه که اعلام آمادگی کردیم این کار حسب مسئولیت اجتماعی و به صورت رایگان صورت خواهد گرفت و فقط لازم می‌دانیم هماهنگی‌ها و شرایط برای شروع فعالیت ما در استان آماده شود.

گفتنی است، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز از ابتدای امسال با بودجه درون سازمانی اقدام به لایروبی شنبه بازار روگا که یکی از روگاهای اصلی که به محدوده بندر انزلی می‌رسد را در دستور کار قرار داد تا تمام شناورها اعم از تجاری، صیادی و شیلات، گردشگری و همچنین نظامی به سهولت و ایمنی کامل دریانوردی در این محدوده تردد نمایند و این موضوع در حالی صورت گرفت که بیش از ۲ دهه است که لایروبی توسط هیچ سازمان و ارگانی در این محدوده صورت نگرفته بود.

Share