مدیر کل بنادر و دریانوردی خبر داد؛

ورود سازمان بنادر و دریانوردی در راستای احیای تالاب

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مراسم تقدیر از مدیران ستادی، پرسنل شناوری و راهنمایان فعالان عرصه دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به گسترش فعالیت های شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی،گفت: تغییر ماهیت و گسترش فعالیت های دریایی این شرکت بسیار ستودنی و جالب است اما با توجه به گسترش فعالیت ها باید ناوگان دریایی و شناور ها جوان سازی و بیشتر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر روز ۱۷ خرداد ماه مراسم تقدیر از مدیران ستادی، پرسنل شناوری و راهنمایان فعالان عرصه دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.
دکتر حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان بنادر استان اظهار داشت: با وجود تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را در حال تجربه هستیم ولی دریایی ها توانستند در جبهه های اقتصادی و پیشگیری شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال خدمات بی نظیری را ارائه بدهند.
وی افزود: با رعایت بهداشت فردی، بهداشت عمومی و همچنین تمهیداتی که صورت گرفت، شاهد آن بودیم که تمام عملیات بندر عاری از هرگونه خللی بصورت ٢۴ ساعته انجام شد و در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزایی را ایفاد کردیم که همه این خدمات فقط با اهتمام و تلاش شبانه روزی همه کارکنان صورت گرفت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه زحمات بی شائبه ای در خدمات دریایی کل کشور و به ویژه در گیلان انجام شد، خاطرنشان کرد: بندرانزلی با سابقه ۱۰۰ ساله از باب تخصص، دانش به روز و تجربه مهمترین و شاید به تعبیری بهترین بندر شمال کشور در امر تجارت منطقه است و هنر مدیران باید این باشد که از این نیروهای انسانی بیشترین استفاده را ببرد.
آبایی با اشاره به گسترش فعالیت های شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی، تصریح کرد: تغییر ماهیت و گسترش فعالیت های دریایی این شرکت بسیار ستودنی و جالب است اما با توجه به گسترش فعالیت ها باید ناوگان دریایی و شناور ها جوان سازی و بیشتر شوند.

ورود سازمان بنادر و دریانوردی در راستای احیای تالاب

وی با اشاره به تعاملات شهر و بندر و در راستای آن برنامه ریزی برای کمک به احیای تالاب بین المللی بندرانزلی اذعان داشت: در مبحث تعامل شهر و بندر فعالیت های بزرگی در بنادر کشور رخ داده است و بر خود وظیفه شرعی و میهنی می دانم که کمکی به این تالاب صورت دهیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه وظیفه احیای تالاب با سازمان دیگری است، یادآور شد: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت عامل نظر مثبتی بر کمک رسانی در این امر داشته و اعلام کرده اند که سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان پیشرو در خدمت احیای تالاب خواهد بود.
آبایی اهتمام و همکاری دیگر سازمان ها را لازمه راه نجات تالاب انزلی دانست و گفت: در اولین گام رسوب برداری و ابجاد تله های رسوب گیر باید در دستور کار قرار بگیرد.
رشد تخلیه و بارگیری و صادرات کالا در بندرانزلی/ بهره گیری از کشتی های دو سر بار
وی در بخش دیگر با بیان اینکه عملیات دریایی شالوده هر فعالیت بندری است، متذکر شد: این عملیات به خوبی در حال انجام است و شاهد بودیم که در دو ماه نخست امسال ۸۰ درصد تخلیه و بارگیری و ۱۳۰ درصد صادرات کالا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در مجتمع بندری انزلی افزایش داشته است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بار دیگر با تقدیر از تلاش های شبانه روزی تمامی کارکنان بنادر استان بیان داشت: با برنامه ریزی های مناسب کشتی های دو سر بار در دستور کار قرار گرفته است.

در دستور کار جوان سازی و به روز رسانی شناورهای دریایی شرکت هدایت کشتی 

در ادامه این جلسه کاپیتان محمد نیکنام، مدیر عامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس با بیان اینکه برای اولین بار است که شاهد هستم مراسمی تقدیری از پرسنل گرفته می شود عنوان داشت: این موضوع را در جای دیگری ندیدم که لازم می بینم از مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تقدیر و تشکر کنم.

وی شرکت هدایت کشتی را از جمله بازوان اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و ادامه داد: تمامی فعالیت ها با حمایت سازمان بوده و ما با تلاش و کوشش به دنبال رسیدن به اهداف ترسیم شده سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

مدیر عامل شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی با بیان اینکه توسعه و درآمد پایدار در دستور کار این شرکت بوده، گفت: برنامه داریم با توجه به پرسنل خوب و با تجربه خود در مباحث دیگری همچون شاخه های نفت و گاز، تعمیرات، نگهداری، راهوری و لایروبی ورود کنیم.

نیکنام از جوان سازی یدک کش ها و شناورها خبرداد و اذعان داشت: در مبحث خرید یدک کش و شناورها به منظور بهره برداری بیشتر و جوان سازی ناوگان ورود کردیم و سیستم راهوری شناورها را نیز به روز رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مدیریت جلوگیری از شیوع آن در بنادر استان گیلان بیان داشت: بسیاری از کشورهای غربی در خصوص این ویروس به زانو در آمدند اما فرهنگ بالای گیلان و مدیریت مناسب و خوب اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان موجب شد تا بدون هیچ مشکل و خللی فعالیت های دریایی و بندری صورت بپذیرد.

 

Share