اظهارات اعضا پیرامون ابهام ۱۱ میلیارد تومانی در مناقصه پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت

از گلایه حاجی‌پور و تاسف علوی تا اصرار جذب و درخواست برگزاری جلسه خصوصی

یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر رشت عصر چهارشنبه با حضور اعضای شورا برگزار شد که تعدای از اعضا درباره ابهام ۱۱ میلیارد تومانی در مناقصه پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت اظهار نظر کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر رشت عصر چهارشنبه با حضور اعضای شورا برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: به زودی یک نشست خبری با هدف ارائه گزارش عملکرد شورا به مردم رشت برگزار می کنیم.

اسماعیل حاجی پور افزود: این نشست خبری با هدف تنویر افکار عمومی و ارائه گزارش عملکرد اعضای شورا به شهروندان بعد از اتمام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد شبهات مطرح شده درباره مناقصه خط تولید کود آلی که توسط حجت جذب یکی از اعضای شورای شهر رسانه‌ای شده بود، اظهار کرد: بنده به محض مطلع شدن این مسئله دستور توقف این مناقصه را دادم اما بهتر بود که قبل از مصاحبه به بنده خبر می‌دادند زیرا این مسایل درون خانه‌ای است.

در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت در مورد تکمیل پروژه شهدای گمنام گفت: یادمان شهدای بوستان ملت و مسکن مهر هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

عملکرد مدیریت شهری شفاف سازی نشد

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه بهراد ذاکری عصو دیگر شورای شهر رشت اظهار کرد: در راستای شفاف سازی که از مصوبات شورای شهر رشت است، هیچ اقداماتی انجام نشد در حالی که با اجرای این مصوبه، شهرداری به اتاق شیشه‎ای تبدیل شده و عملکرد مدیریت شهری مشخص می‎شود.

وی ادامه داد: این شفاف سازی مخالفینی خواهد داشت اما یکی از اقدامات مثبت و موثر شورای پنجم خواهد شد و بنده می‌خواهم که این طرح پیگیری شود.

ذاکری در مورد اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت نیز اظهار کرد: کف این اضافه کاری ۹۰ ساعت است در حالی که چیزی اکنون اجرا می شود ۶۰ ساعت است.

وی افزود: برخی از مدیران اضافه کاری تا سقف کامل را پر می کنند در حالی در مورد پرسنل اجحاف می شود.

این عضو شورا در مورد انتصابات نیز اظهار کرد: همیشه در این حوزه حرف و حدیث داشتیم و باید شیوه نامه‌ای مناسب در این حوزه نوشته شود.

ذاکری ادامه داد: اگر این عزم در شهردار وجود ندارد، میتوان از شورا خواست که چنین شیوه نامه‌ای بنویسد.

علوی: مدیران شهرداری را در تقابل با شورا نشان ندهید

علوی دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: نظارت شورا بر شهرداری بر حسب وظیفه قانونی است و اینکه یک مناقصه را قانونی برگزار کنیم لزوما به این معنا نیست که صرف و صلاح شهرداری نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برخی در تلاش هستند تا مدیران شهرداری را با اعضای شورا در تقابل قرار بدهند که واقعا تاسف برانگیز است.

درخواست جذب برای برگزاری جلسه خصوصی با شهردار

حجت جذب عضو دیگر شورای شهر رشت با اشاره به مباحثی که پیرامون مناقصه سازمان پسماند درباره خط تولید کارخانه کود آلی مطرح شده، اظهار کرد: در این مناقصه یازده میلیارد تومان ما به تفاوت وجود دارد اما متاسفانه هیچ اقدامی از جانب شورا به عنوان ناظرین بر عملکرد شهرداری رشت مشاهده نشده است.

وی گفت: ایراداتی که به مناقصه سازمان پسماند گرفتم کاملا قانونی است و شهردار رشت باید پیگیر این موارد باشد نه اینکه برای توجیه کردن چنین مناقصه هایی تلاش کند.

جذب با بیان اینکه  علت عدم پیگیری مباحث را رسانه ای خواهم کرد، در مورد یادمان شهدای گمنام گفت: یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر رشت چندین سال است که بلاتکلیف هستند و بارها در این بارها تذکر داده شد.

وی در ادامه افزود: تقاصا دارم که جلسه ای بدون حصور رسانه ها و با حضور شهردار برگزار کنیم و اگر اختلافاتی بین شورا و شهردار و یا میان اعضای شورا است گفته شود و ان شالله بتوانیم برطرف کنیم.

شورا پس از ۶ سال کاسه داغ تر از آش شده

حامد عبداللهی عضو دیگر شورای شهر رشت در مورد مناقصه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت گفت: از چند عضو شورا استعلام در مورد این موضوع گرفتم که هیچ کدام اطلاعی نداشتند و قرار شد در جلسه کمیسیون بهداشت این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی با رفتارهای بچه گانه به اعضای شورا زنگ می زنند و حرفهای وارونه می گویند، افزود: برخی از رفتارها نشانه مشکلاتی است که آنها در کودکی داشتند و با آن دسته و پنجه نرم می کنند امیدوارم که این رفتارها را کنار بگذارند.

وی در مورد یادمان شهدای گمنام گفت: بعد از شش سال شورا یادش افتاده است که چنین پروژه ای داریم و کاسه داغتر از آش شده ایم.

Share