عاقل منش تاکید کرد؛

یادمان دکتر حشمت تا دهه فجر به بهره برداری برسد|منطقه‌ دو رشت دارای بیشترین بافت تاریخی است

عاقل منش گفت: انجام بهسازی آرامگاه دکتر حشمت بسیار طولانی شده و امیدوارم این پروژه تا «دهه‌ی فجر» امسال به سرانجام برسد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو شورای شهر رشت دیدار با سرپرست منطقه‌ی دو شهرداری رشت، بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌ی آرامگاه دکتر حشمت طالقانی در محله‌ی چله‌خانه‌ی رشت تاکید کرد.

عاقل‌منش در این دیدار با تاکید بر لزوم جلب رضایت شهروندان در موضوعاتی که برای آنها دارای اهمیت است، گفت: باید تلاش کنیم تا با ارائه‌ی خدمات مناسب، رضایتمندی شهروندان را جلب کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت به ضرورت تغییر ساختمان اداری منطقه‌ی دو شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ساختمان این منطقه پاسخگوی میزان مراجعات فراوان مردم نیست و قطعاً با تغییر ساختمان می‌توان خدماتی به مراتب بهتر به شهروندان ارائه داد.

وی در ادامه بر لزوم ارائه‌ی تسهیلات تشویقی برای بافت میراثی اشاره کرد و بیان کرد: بافت میراثی سرمایه‌ی شهری است و در صورت احیای بافت میراثی می‌توانیم شاهد تحول و دگرگونی در اقتصاد شهری نیز بشویم.

محمدحسن عاقل‌منش به یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی در سال آینده اشاره کرد و گفت: یکی از مردان بزرگ سرزمین پرافتخار گیلان که نماد آزادیخواهی و ایرانیت تلقی می‌شود، میرزا کوچکخان جنگلی است که علم مبارزه با استبداد را در این منطقه بلند کرد و نخستین جمهوری را در ایران ایجاد نمود.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه برای پاسداشت یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک برای سال آینده، خواستار مشارکت شهرداری منطقه‌ی دو در این زمینه شد و افزود: با ایجاد این دبیرخانه، هماهنگی بیشتری بین امور و برنامه‌های مرتبط برقرار می‌شود و با برگزاری مراسم باشکوه ما می‌توانیم دین خود را به این بزرگمرد خطه‌ی گیلان ادا نماییم.

عاقل‌منش همچنین به پروژه‌ی بهسازی آرامگاه دکتر حشمت که از یاران نزدیک میرزا بود، اشاره کرد و گفت: متاسفانه انجام بهسازی آرامگاه دکتر حشمت بسیار طولانی شده و امیدوارم این پروژه تا «دهه‌ی فجر» امسال به سرانجام برسد و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر اینکه باید به بافت میراثی هم نگاهی ویژه داشته باشیم گفت: شهرداری منطقه‌ی دو رشت دارای بیشترین بافت تاریخی و میراثی است و بهتر است با توجه به دستورالعملهای موجود، شهرداری رشت در هماهنگی با اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دیگر دستگاه‌های مرتبط نسبت به اصلاح ساختار شهرداری و پیش بینی واحد مدیریتی در بافت تاریخی اقدام کند.

یوسف یزدانی نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام منطقه‌ی دو اظهار کرد: پروژه‌ی بهسازی بازار یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که هم‌اکنون در دست اجرا است.

سرپرست منطقه‌ی دو شهرداری رشت سپس افزود: در روزهای تعطیلی بازار اجرای این پروژه به طور شبانه‌روزی دنبال شد و هم‌اکنون نیز برای اینکه بازاریان با لطمه‌ی کمتری مواجه شوند به صورت شبانه کارها انجام می‌شود.

وی به بهسازی آرامگاه دکتر حشمت نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه فعال است و تا «دهه‌ی فجر» به پایان خواهد رسید.
در جریان این دیدار عاقل‌منش از بخشهای مختلف شهرداری منطقه‌ی دو بازدید کرد و با کارمندان این منطقه از شهرداری گفت‌وگو نمود و همچنین از پروژه‌ی یادمان دکتر حشمت در محله‌ی چله‌خانه‌ی رشت بازدید کرد و در جریان چگونگی اجرای محوطه‌سازی این آرامگاه قرار گرفت.

 

Share