عاقل‌منش در گفتگو با دیارمیرزا؛

آرامگاه دکتر حشمت به دلایل مختلف ناتمام ماند | انتظارات از سازمان سیما و منظر بیشتر است

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکلات سازمان‌های «فرهنگی، اجتماعی» و «سیما و منظر» نبود نقدینگی است، افزود: بسیاری از پروژه‎هایی که مربوط به این سازمان‌ها هستند به دلیل نبود نقدینگی اجرا نمی‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسن عاقل‌منش، عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر رشت گفت: امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زیر نظر سازمان فرهنگی و ورزشی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت انجام می‌شود و هر کدام در طول سال برنامه‌های متنوع و گوناگون فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی داشته و دارند.

عمده‌ترین مشکلات سازمان‌های «فرهنگی، اجتماعی» و «سیما و منظر» نبود نقدینگی است

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکلات سازمان‌های «فرهنگی، اجتماعی» و «سیما و منظر» نبود نقدینگی است، افزود: بسیاری از پروژه‎هایی که مربوط به این سازمان‌ها هستند به دلیل نبود نقدینگی اجرا نمی‌شود و یا مدت زمان نامتعارفی و طولانی برای اجرای آنها صرف می‌گردد.

عاقل‌منش با بیان اینکه با برنامه‌ریزی شورای پنجم چندین المان و سردیس در شهر نصب شده است، تصریح کرد: سردیس دکتر معین، دکتر آذر اندامی، موسیو آرسین میناسیان، آیت‌الله رسولی رشتی و دکتر ابریشم چیان نمونه‌هایی از آنها است.

انتظارات از سازمان سیما و منظر بیشتر است | پروژه آرامگاه دکتر حشمت به دلایل مختلف ناتمام ماند

وی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه انتظار از سازمان سیما و منظر بیشتر از اینها است، گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت‌های مالی بسیاری از پروژه‌ها زمین مانده است.

عاقل‌منش درباره آرامگاه دکتر حشمت نیز گفت: این آرامگاه به دلایل مختلف که بخش عمده آن حقوقی و اجرایی است ناتمام ماند.

این عضو شورای شهر رشت افزود: این پروژه طرح مشترک اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و شهرداری رشت است که با نظارت میراث فرهنگی در سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه میزان اعتبارات لازم در پروژه آرامگاه دکتر حشمت کافی نبوده است، تصریح کرد: میزان اعتبارات به مقداری بود که فقط توانستیم ساخت المان آرامگاه را آغاز کنیم و برای بهره‌برداری و به پایان رساندن این پروژه که شامل المان و محوطه‌سازی است نیازمند اعتبارات بیشتر هستیم.

عاقل‌منش ادامه داد: فونداسیون و سازه فلزی و بتنی آرامگاه دکتر حشمت به اتمام رسیده است و ایزوگام، نما، کاشی‌کاری، محوطه‌سازی و آرام‌سازی باید انجام شود که برای اجرایی شدن آنها، خوشبختانه اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال ۹۹ برای این پروژه منظور شده است.

هرچه سریعتر روند اجرایی پروژه المان شهدای گمنام انجام شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت در ادامه به پروژه المان شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: طراحی سازه شهدای گمنام با نظارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان و در ستادی با عنوان ساماندهی آرامگاه‌های شهدا که در فرمانداری مستقر است انجام شد که در طراحی اولیه با مشکلاتی مواجه شدند و برای ارائه طرح اصلاحی مدت زمانی طولانی وقت صرف شد.

وی ادامه داد: شهرداری رشت با توجه به اختیاراتی که داشت برای اجرای این پروژه، قراردادی با پیمانکار منعقد کرد که متاسفانه نوع قرارداد و نوع هزینه‌کردی که پیمانکار انجام داد در چارچوب قانونی نبود و همین مسئله سبب توقف پروژه شهدای گمنام شد.

عاقل‌منش با ابراز ناراحتی از توقف پروژه یاد شده گفت: کمیسیون فرهنگی شورا و اعضای شورای شهر رشت از شهردار می‌خواهند که هرچه سریعتر روند اجرایی این پروژه را از بن بست خارج کنند تا ان‌شاءالله شاهد آرامگاه زیبا که در شان این شهدای والامقام است، باشیم.

این عضو شورای شهر رشت درباره المان‌هایی که در شهر نصب خواهند شد نیز گفت: ساخت المان میدان گیل آغاز شده و تا پایان امسال ساخت دیگر المان‌ها در میدان امام حسین(ع) و میدان امام علی(ع) در دستور کار قرار گرفت.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت تأمین گل و گیاه شهرداری رشت

وی در ارتباط با کاشت گل و گیاه به وسیله سازمان سیما، منظر و فضای سبز در شهر گفت: شورای پنجم بیشتر به دنبال این است که شرایطی فراهم شود که این سازمان خود پرورش دهنده گل و گیاه گردد اما تا به این مرحله برسیم راه طولانی در پیش داریم و برای همین به سازمان سیما و منظر پیشنهاد و تاکید شد که از ظرفیت و پتانسیل بخش‌های خصوصی در این زمینه استفاده کند تا بتوان با کاشت گل و گیاه بومی و مورد نیاز، سیما و منظر شهری را زیبا و با طراوات کرد.

Share