واکنش جهاد کشاورزی به اظهارات رئیس سازمان صمت گیلان؛

گیلان هیچ گونه مشکلی در تولید مرغ ندارد | برنامه ریزی برای توزیع به جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تولید مازاد مرغ در گیلان داریم، افزود: متاسفانه این تولیدات از مجاری غیر قانونی به خارج از استان ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در واکنش به سخنان رئیس سازمان صمت گیلان مبنی بر اینکه جهاد کشاورزی به تعهدات خود در زمینه تامین مرغ مصرفی عمل نکرده است، گفت: استان گیلان ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون مرغ در دوره دارد که ظرفیت جوجه ریزی نیز ماهیانه ۸ میلیون است.

حجت علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکلی در تولید مرغ در استان نداریم، گفت: با تمام مشکلاتی که در تامین نهاده‌های دامی داریم اما مرغ‌ها به بازار رسیدند و هیچ گونه کاهش و مشکلی در تامین مرغ استان نداریم.

وی با تاکید بر اینکه آمار کشتارگاههای ما نشان می‌دهد که هر شب ۴۵۰ الی ۵۰۰ تن لاشه مرغ داریم، گفت: میزان مرغ مصرفی در استان گیلان ۲۲۰ تن است و مازاد آن به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

علی اکبرنژاد اختلاف قیمت مرغ در استان‌های دیگر علت کاهش مرغ در استان عنوان کرد و افزود: در استانهای اردبیل، قزوین، مازندران، زنجان قیمت مرغ کمتر از ۳۵ هزار تومان نیست و همین امر سبب شده که مرغ تولیدی در استان ترانزیت و به صورت قاچاق به استان‌های دیگر برود.

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گیلان ادامه داد: متاسفانه شاهد خروج مرغ در صندوق عقب ماشین‌ها هستیم زیرا برای افرادی که مرغ را خارج می‌کنند و به استانهای دیگر می‌برند ۲ میلیون سود دارد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی تولید است، افزود: توزیع مرغ زیر نظر سازمان صمت، اصناف و اتحادیه‌ها است. جهاد کشاورزی ناظر بر تولید کنند مرغ و کشتارگاه‌ها است و برنامه ریزی برای توزیع به جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد.

علی اکبرنژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تولید مازاد مرغ در گیلان داریم، افزود: متاسفانه این تولیدات از مجاری غیر قانونی به خارج از استان ارسال می‌شود درحالیکه جهاد کشاورزی خروج هرگونه مرغ زنده و لاشه مرغ بدون مجوز را ممنوع کرده است.

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی استان گیلان با بیان اینکه لیست تمام مرغداری‌هایی که در هفته آتی باید مرغ به بازار عرضه کنند را به سازمان صمت ارسال کرده ایم، به دیارمیرزا گفت: تمامی کشتارگاه‌ها موظف هستند مرغ‌های خود را در استان توزیع کنند و اگر تخلفی انجام گیرد در دوره بعد نهاده به آن‌ها نخواهیم داد زیرا آن‌ها از ارز دولتی استفاده کردند و موظف هستند به قیمت مصوب مرغ را توزیع کنند.

Share