معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

کمبود مرغ در استان گیلان نداریم | واردات گوشت قرمز از کشورهای همسایه

حجت علی اکبرنژاد، معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ در تعادل است افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کمبود مرغی در استان نداریم، تصریح کرد: هماهنگی لازم با تولیدکنندگان صورت گرفته است و تولید به میزان مناسبی در حال انجام است.

قیمت گوشت مرغ در استان ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است

حجت علی اکبرنژاد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ متعادل است، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمتی که در بازار عرضه می‌شود هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده به صرفه است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ تن مرغ منجمد در انبارها موجود است که اگر قیمت مرغ در بازار بالاتر برود این میزان مرغ منجمد را وارد بازار می‌کنیم.

علی اکبرنژاد ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۱۵ الی ۲۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌گردد.

قیمت تمام شده مرغ در درب مرغداری ها ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ در درب مرغداری ها ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، اظهار کرد: در چند ماهه گذشته افزایش قیمت نهادهای مرغی سبب افزایش قیمت مرغ شده است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم قیمت مرغ را پایین بیاوریم تولیدکنندگان ضرر خواهند کرد تصریح کرد: ۸۰ درصد هزینه مرغداری‌ها در زمینه خوراک است و اگر از تولیدکننده حمایت نشود، تولیدات کاهش می‌یابد.

روزانه ۸ تن گوشت منجمد وارد بازار می‌شود | قیمت هر کیلو گوشت قرمز ۶۳ هزار تومان است

وی در مورد گوشت قرمز نیز گفت: روزانه ۸ تن گوشت منجمد وارد بازار می‌شود که از هفته آینده برای تعادل در قیمت گوشت گرم به ۱۸ تن خواهد رسید.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز را باید به تعادل برسانیم، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت قرمز ۶۳ هزار تومان است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در پایان با اشاره به اینکه گیلان باید گوشت قرمز را از استان‌ها و کشورهای دیگر وارد می کند، اظهار داشت: واردات گوشت از کشورهای آذربایجان، ارمنستان و روسیه از هفته آینده به صورت مستقیم وارد گیلان خواهد شد که همین امر سبب کاهش قیمت گوشت می‌شود.

Share