شهردار اطاقور خبر داد؛

پل ورودی شهر اطاقور در حال ترمیم است | احداث دیوار حفاظتی برای این پل ضروری است

شهردار اطاقور با بیان اینکه احداث دیوار حفاظتی برای این پل ضروری است، تصریح کرد: با احداث دیواره‌گذاری بخش زیادی از مشکلات در مهار آب حل خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار اطاقور در گفتگو با دیارمیرزا در مورد ترمیم پل اطاقور گفت: با توجه به شرایط جوی هرساله در سه ماهه آخر سال بارش‌های شدید و سیل آسا در مناطق اطاقور و به خصوص بالادست را شاهد هستیم که متاسفانه سبب طغیان رودخانه‌ها شده و پل ورودی شهر اطاقور را دچار آسیب کرده است.
احمد کهنسال با بیان اینکه آسیب دیدگی بیشتر در قسمت‌های پایین دست و گوشواره‌های پل که نزدیک به شهر صنعتی است اتفاق می‌افتد، افزود: البته اقداماتی برای ترمیم این پل در سال‌های گذشته توسط اداره راهداری صورت گرفته است اما این رسیدگی‌ها مستمر و جدی نبود و الان شاهد تخریب و ریزش پل در قسمت‌های پایین دست هستیم.
وی با اشاره به اینکه فرماندار لنگرود دستورهای لازم را به بخشداری و راهداری جهت همکاری در ترمیم آن داده است، افزود: شهرداری با همکاری بخشداری و راهداری نسبت به ترمیم و شن ریزی و مهار آب در حال انجام اقدامات لازم است.
شهردار اطاقور با بیان اینکه احداث دیوار حفاظتی برای این پل ضروری است، تصریح کرد: با احداث دیواره‌گذاری بخش زیادی از مشکلات در مهار آب حل خواهد شد.
وی ادامه داد: احداث دیواره‌گذاری به ویژه در بالادست با متراژی بالغ بر ۴۰۰ متر بسیار مهم است که برای این کار حداقل اعتبار لازم ۲ میلیارد تومان است.
شهردار اطاقور با اشاره به اینکه ورودی پل پروژه‌ای بود که از سال ۹۷ آغاز شده است، گفت: تا کنون برای شن ریزی، تعریض، لوله‌گذاری و جدول‌گذاری با منابع داخلی شهرداری صورت گرفته است و همچنین تمامی اعتبارات استانی که بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان بود را نیز به این پروژه اختصاص دادیم که البته تاکنون ۱۲ درصد آن یعنی ۶۰ میلیون جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی که به شهرداری تخصیص یافته از محل اعتبارات نفت و گاز بوده است، گفت: از مسئولان می‌خواهیم که در تخصیص اعتبارات به این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا منطقه ما از مناطق کم برخوردار است.
کهنسال در مورد پروژه دیگر شهرداری اطاقور نیز گفت: پروژه‌هایی مانند فرش موزاییک خیابان امام خمینی، لوله‌گذاری مناطق حادثه خیرو آبگیر، دیوارنویسی شهری، تکمیل ساختمان آتش نشانی که تاکنون بالغ بر یک میلیارد هزینه شده است و طرح تفصیلی شهر از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهرداری اطاقور است.

Share