فرماندار لنگرود در حاشیه مانور اطفا حریق در جنگل؛

مردم بومی بهترین حافظان جنگل‌ها هستند | تنفس ما مربوط به حفظ جنگل‌ها است

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه مردم بومی بهترین حافظان جنگل‌ها هستند و همه مجموعه‌ها باید تلاش کنند تا مردم بومی به این باور برسند که باید در جهت حفظ جنگل‌ها تلاش بکنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم حیدری گلرودباری، فرماندار شهرستان لنگرود در حاشیه مانور اطفا حریق در مریدان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا ضمن تشکر از تمامی دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، هلال احمر، بسیج، سپاه، بخشداری و دهیاری‌های که در این راه همکاری کردند، اظهار کرد: اراضی جنگلی ما جزو انفال و متعلق به همه مردم است.

وی با بیان اینکه هرکجا جنگل‌ها از بین رفته است، زیستگاه‌ها نیز از بین می‌رود، گفت: این اتفاقات سبب آسیب‌ دیدن مردم خواهد شد بنابراین باید در جهت حفظ این مناطق که به «ریه‌های زمین» معروف هستند، تلاش کنیم.

حیدری همچنین ادامه داد: تنفس ما مربوط به حفظ جنگل‌ها است و اراضی مربوط به آن را باید نگهداری کنیم.

مردم بومی بهترین حافظان جنگل‌ها هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با تأکید بر اینکه باید جوامع محلی و مردم در حفظ جنگل‌ها تلاش کنند، تصریح کرد: اگر هرچقدر هم نیروی دولتی داشته باشم اما از حمایت مردم بی‌بهره باشیم به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.

وی در گفتگو با دیارمیرزا، با اشاره به اینکه مردم بومی بهترین حافظان جنگل‌ها هستند و همه مجموعه‌ها باید تلاش کنند تا مردم بومی به این باور برسند که باید در جهت حفظ جنگل‌ها تلاش بکنند.

فرماندار لنگرود در پایان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا نیروهای منابع طبیعی را تجهیز کنیم تا از بهترین امکانات برخوردار باشند، گفت: در ابتدا باید تلاش کنیم تا جنگل‌ها آتش نگیرند و در ادامه اگر جنگل‌ها آتش گرفتند در حداقل زمان نسبت به اطفای حریق اقدام شود.

عکس: ابوالفضل شکری

Share