مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد:

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در پیاده راه رشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم عزاداری روز اربعین ساعت روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه در میدان شهدای ذهاب رشت با حضور باشکوه مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام سعید مهدوی با اشاره به نقش تمدن‌سازی حرکت الهی و معنوی اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال از نعمت پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی (ع) به واسطه شیوع بیماری منحوس کرونا بی‌نصیب هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) به معنی واقعی کلمه مفاهیم برادری و اتحاد امت‌های اسلامی را تجلی می‌کند، تصریح کرد: حضور باشکوه در این راهپیمایی برای حکومت‌های سلطه‌گر غربی و قسم‌خورده نظام اسلامی همواره تهدید محسوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه در پیاده‌روی اربعین به واسطه عشق به امام حسین (ع) زیبایی‌های بزرگی را شاهد هستیم که در هیچ کجای جهان این حجم از جمعیت دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اراده خداوند بر این قرار گرفته که در چند سال گذشته شاهد بروز و ظهور یک حرکت معجزه آسا و مقدمه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) با حضور میلیون‌ها مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و غیرشیعه انجام شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه دشمن درصدد تخریب این راهپیمایی است، افزود: زیارت اربعین بصیرتی به فرد می‌دهد که این بصیرت موجب مصونیت روح زائر از دست طاغوتیان زمان است.
وی افزود: زیارت سیدالشهدا (ع) بصیرتی به فرد می‌دهد که سبب می‌شود فرد زائر در آینده به سمت گناه نرود و همین باعث ایجاد مصونیت در فرد می‌شود و در روایت آمده است که به ازای هر قدم زائر سیدالشهدا (ع) هزاران بدی از وی دور و هزاران حسنه برای وی ثبت می‌شود.
مهدوی با اشاره به اهمیت جهانی پیاده روی اربعین، گفت: زیارت اربعین فقط یک زیارت عادی نیست بلکه علاوه بر آثار معنوی فردی آثار بزرگ سیاسی اجتماعی در نظم جهانی کنونی را دارد.
وی با بیان اینکه امسال می‌توانیم با توجه به شیوع بیماری کرونا در خانه‌های خود روضه خانگی مراسم عزاداری روز اربعین را برپا کنیم، تاکید کرد: در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های مردم عاشق امام حسین (ع) مراسم این روز با قرائت زیارت اربعین برپا می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین شهر رشت، تصریح کرد: مراسم عزاداری روز اربعین ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت با حضور باشکوه مردم برگزار خواهد شد.

Share