در جلسه شورای شهر رشت رخ داد:

سفر اعضای شورا و شهرداری به ترکیه | انتقاد زاهد از دولت روحانی بابت گرانی ارز

فرهام زاهد نیز با ابراز گلایه از نحوه انعقاد قرار داد بابت خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت، اظهار کرد: این قرارداد شبیه یک طرفه به خواستگاری رفتن است و کاملا شهرداری در آن متضرر شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در شصت و سومین جلسه شورای شهر رشت، فرهام زاهد به برخورد نامتعارف به سه جوان نوازنده اشاره در پیاده راه فرهنگی رشت اشاره کرد و گفت: برخورد نامناسب با فرزندان شهر رشت قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه منکر تلاشهای ماموران امر به معروف و نهی از منکر نیستم، گفت: نماینده ولی فقیه گیلان با رفتار و منش خود، حضورشان در بین مردم و دیدار چهره به چهره و همچنین بزرگان دیگری که در این استان و شهر رشت هستند، می‌خواهند با عملکرد خود چهره رحمانی از اسلام را نشان دهند.

زاهد با بیان اینکه آنچه که اتفاق افتاد مغایر با امر به معروف و نهی از منکر در اسلام است، اظهار کرد: همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، از شیوه هایی استفاده کنند که کلیات دین توسط جریانات خاص مورد تعرض قرار نگیرد.

وی به اصل قانونی بودن جرم و مجازات اشاره کرد و گفت: در قانون به طور کامل مشخص شده است که در مقابل جرم نحوه مجازات چگونه صورت گیرد.

واگذاری بازارچه گیل بانو به زنان سرپرست خانوار

در ادامه جلسه اعضای شورای شهررشت با لایحه صدور مجوز حضور سه نفر از اعضای شورا و شهرداری رشت در پنجمین گردهمایی گروه شهرداران شهرهای آسیایی در شهر «قاضی انتپ» ترکیه موافقت کردند.

همچنین در این جلسه لایحه واگذاری بازارچه گیل بانو به زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفت که فاطمه شیرزاد با اشاره به اختصاص بازارچه گیل بانو به طور رایگان به زنان سرپرست خانوار در رشت اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که بخشی از بازارچه گیل بانو به زنان سرپرست خانواده اختصاص پیدا کند تا علاوه بر درآمد زایی برای آنان نسبت به رفع برخی از دغدغه هایشان اقدام شود.

شیرزاد به مدت زمان واگذاری بازارچه گیل بانو به زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: موسسه خیریه ایزد دوستان طی جلساتی که با امور خدمات شهری در این باره برگزار کرده به نتایج خوبی رسید و مدیر کل امور بانوان استانداری گیلان نیز در این خصوص تلاش فراوانی کرده است.

اسماعیل حاجی پور نیز در این جلسه با بیان اینکه باید به گونه ای اقدام شود که حقی از فردی ضایع نشود، گفت: این موضوع باید ابتدا در کمیسیون های مربوطه بررسی و سپس درباره آن تصمیم گیری شود.

با یک فوریت این لایحه موافقت شد و به کمیسیون های مربوطه جهت بررسی بیشتر ارجاع داده شد.

انتقاد زاهد از دولت روحانی / جریمه ۸.۷ میلیارد تومانی شهرداری رشت

به گزارش دیارمیرزا پرداخت جریمه تاخیر بابت قرار داد خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت که به علت تاخیر در پرداخت و نوسانات ارز به آن ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه تعلق گرفته است، دیگر موضوع مطرح شده بود که قرار شد از ردیف بودجه تملک و بازگشایی مسیرها این جریمه پرداخت شود.

بهراد ذاکری با انتقاد از این موضوع اظهار کرد: این نوع قرار داد کاملا به ضرر شهرداری رشت منعقد شده است.

عضو شورای شهر رشت افزود: متاسفانه در این قرار داد صلاح شهرداری نادیده گرفته شده و در این شرایط نامناسب اقتصادی مجبور به پرداخت جریمه هشت میلیارد تومانی هستیم.

فرهام زاهد نیز با ابراز گلایه از نحوه انعقاد قرار داد بابت خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت، اظهار کرد: این قرارداد شبیه یک طرفه به خواستگاری رفتن است و کاملا شهرداری در آن متضرر شده است.

عضو دیگر شورای رشت با بیان اینکه قرار داد شهرداری رشت پیرامون خرید تجهیزات سازمان اتش نشانی شبیه وضعیت فعلی دولت روحانی است، گفت: دولت روحانی در شرایطی که دلار به مرز پانزده هزار تومان می رسد اعلام می کند که در هیچ دوره ای این اتفاق نیفتاده و بابت آن غرّه می شود. یکی باید به آنان بگوید شما دولت را با دلار سه هزار و نهصد تومانی تحویل گرفته اید.

در پایان با دو فوریت لایحه پرداخت جریمه خرید تجهیزات آتش نشانی موافقت شد.

Share