مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اعلام کرد:

۸۴ روستا در گیلان به شبکه اینترنت دسترسی ندارند | مشکلی در پهنای باند نداریم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ۸۴ روستای گیلان که شامل ۱۰۳ مدرسه می‌شود به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،  فرزاد توکلی با تأکید بر اینکه جهت پوشش کامل شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان گیلان اعتبارات لازم آن باید تخصیص پیدا کند اظهار داشت: ۸۴ روستای گیلان که شامل ۱۰۳ مدرسه می‌شود به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دسترسی ندارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در مورد اتخاذ تمهیدات ویژه در مورد پهنای باند اینترنت استان مطالبی را بیان داشت و عنوان کرد: در اسفند سال گذشته و همزمان با شیوع به یکباره ویروس کرونا مشکلاتی در این زمینه داشتیم و پهنای باند استان دو برابر شد اما هم اینک ۵۰ درصد از این ظرفیت آزاد است.

توکلی با تأکید بر اینکه با بازگشایی مدارس از این ظرفیت آزاد پهنای باند اینترنت در استان گیلان استفاده می‌شود، تصریح کرد: هیچ مشکلی در زمینه پهنای باند نداریم و در بحث دسترسی مدارس استان به اینترنت هم ما طبق برنامه ششم توسعه مکلف شدیم که کلیه مدارس بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کلیه مدارس شهری استان گیلان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و اینترنت هم بخشی از همین شبکه محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: در بخش روستایی هم به غیر از ۸۴ روستا که شامل ۱۰۳ مدرسه می‌شود مابقی مدارس گیلان به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کرده‌اند و مشکلی در این زمینه ندارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه این ۸۴ روستا در حال حاضر هیچ‌گونه پوشش اینترنت ثابت و همراهی ندارند خاطرنشان کرد: قصد داریم با توسعه زیرساخت‌ها و نصب دکل‌ها پوشش این روستاها را هم تکمیل کنیم که دانش‌آموزان این مناطق هم بتوانند از خدمات مورد نظر تلفن و اینترنت استفاده به عمل آورند.

توکلی نصب دکل‌های مخابراتی و حل و فصل مشکلات روستاهای فاقد پوشش تلفن ثابت و همراه را در همین مقطع زمانی پیش‌رو ناممکن اعلام کرد و بیان داشت: بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌های ما را تحت تأثیر خودش قرار داده از طرفی منابع کشور محدود است و سعی می‌کنیم مشکل این ۸۴ روستا را به سرعت حل کنیم.

وی اتصال کلیه روستاهای استان گیلان تا پایان سال ۹۹ به شبکه ملی اطلاعات را هدفگذاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند و تصریح کرد: با این اوصاف و با نبود زیرساخت‌های اینترنت در سال تحصیلی جدید به احتمال زیاد همچنان برخی از دانش‌آموزان مناطق روستایی گیلان با مشکلاتی مواجه خواهند بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان از طراحی ۱۱۴ سایت برای نواحی روستایی استان خبر داد و با تأکید بر اینکه بخشی از آن‌ها هنوز اجرایی نشده و در برنامه امسال وزارتخانه قرار دارد عنوان کرد: برای اتصال تمام روستاها به شبکه ارتباطات با محدودیت منابع مواجهیم که امیدواریم این مشکل با مساعدت نمایندگان حل شود.

Share