به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر ارتباطات؛

افتتاح ۶ سایت دکل ایرانسل؛ ۳۸ روستای گیلان به شبکه ملی اطلاعات پیوست

۳۸ روستای گیلان طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ۳۸ روستای گیلان طی مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد به شبکه ملی اطلاعات پیوست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در این زمینه گفت: با افتتاح ۶ سایت دکل ایرانسل در استان این ۳۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه متصل شدند.

فرزاد توکلی افزود: برای پیوستن این روستاها به شبکه ملی اطلاعات چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: با افتتاح این دکل ها بیش از سه هزار و ۳۶۱ خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل برخوردار شده اند.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان این پروژه ها در شهرستان های رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان اجرایی شده است.

وی  افزود: ۲ هزار و ۵۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در گیلان وجود دارد که یک هزار و ۵۵۵ مورد از این روستاها پیش از این به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و امروز نیز ۳۸ روستای دیگر به این تعداد افزوده شد.

گیلان دارای دو میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۹ مشترک پهن باند سیار و۵۷۵هزار و ۸۹۲مشترک پهن باند ثابت می باشد.

ضریب نفوذ اینترنت سیار در گیلان ۸۱.۸۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت ثابت ۱۲.۵ درصد است.

رتبه گیلان درضریب نفوذ اینترنت ثابت هفتم و در اینترنت همراه دوازدهم می باشد.

طی مراسم امروز در مجموع یک هزار و ۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که بیشترین تعداد روستاهایی که امروز به این شبکه متصل می شوند مربوط به استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی است.

Share