خدمات ارتباطی در 42 روستای شهرستان رودبار ارائه می‌شود

ارتقای ۱۲ سایت تلفن همراه در روستاهای رودبار | افزایش پوشش شبکه‌های ارتباطی در تمامی روستاها

طی مراسمی با حضور مسئولین، ۱۲ سایت تلفن همراه WLL به GSM ارتقا پیدا کرد تا خدمات ارتباطی را در ۴۲ روستای شهرستان رودبار ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی مراسمی با حضور نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رودبار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، ۱۲ سایت تلفن همراه WLL به GSM ارتقا پیدا کرد تا خدمات ارتباطی را در ۴۲ روستای شهرستان رودبار ارائه دهد.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در مراسم ارتقای ۱۲ سایت  WLL به  GSMدر روستای دشتویل ارتقا و ایجاد زیرساخت و برقراری شبکه‌های نوین ارتباطی را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با وجود شرایط و تحریم‌های اقتصادی که کشور با آن روبرو است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملکرد مناسبی برای تجهیز شبکه‌های ارتباطی و برقراری ارتباطات پایدار در مناطق مختلف داشته است.

 توکلی با اشاره به اهمیت پایش دقیق و مستمر وضعیت ارتباطی نقاط مختلف استان توسط مجموعه ICT در گیلان افزود: با اهتمام وزارت ارتباطات طرح پایش، بررسی و جمع‌آوری اطلاعات و مشکلات حوزه ICT روستاهای کشور در حال اجرا بوده و هم اکنون هفت تیم متشکل از کارشناسان اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مخابرات منطقه گیلان و مدیریت زیرساخت به صورت میدانی از  ۷۰۰ روستای استان بازدید نموده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده، ۸۴ میلیارد ریال پروژه ارتباطی در شهرستان رودبار افتتاح و به بهره‌برداری رسید که این پروژه شامل ارتقای ۱۲ سایت ارتباطی از WLL به GSM در مناطق روستایی و گردشگری برای بهبود و ارتقای شبکه تلفن همراه روستایی به نسل دوم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ارتقای سایت‌های موجود در روستاهای انبوه، دشتویل، گلنکش، ویه، حلیمه جان، اسکولک، آغوزبن، استخرکوه، دارستان، جمشیدآباد، سیاه رود پشته و پارودبار گفت: با این افتتاح، مشترکین تلفن‌های بی‌سیم روستایی WLL در ۴۲ روستای این شهرستان از پوشش تلفن همراه نیز برخوردار می‌شوند.

توکلی با اشاره به توجه و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش پوشش شبکه‌های ارتباطی در تمامی روستاهای کشور تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم وزارت ارتباطات مکلف است زیرساخت‌های ارتباطی را به‌گونه‌ای فراهم سازد تا حداقل ۸۰ درصد از روستاهای کشور به سرویس پهنای باند پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته باشند تا ساکنین روستاها از چهار خدمت اساسی در حوزه سلامت، آموزش، کشاورزی و خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

منوچهر جمالی، نماینده مردم شریف شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مجموعه ICT در ارتقای جایگاه شهرستان گفت: شهرستان رودبار با توجه به اقلیم کوهستانی در مسیر ترانزیت بوده و گردشگران زیادی در فصول مختلف سال در این شهرستان حضور دارند که ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی و اینترنت پرسرعت از ضروریات این شهرستان می‌باشد.

وی با اشاره به ضرورت پایش دقیق و مستمر وضعیت ارتباطی مناطق مختلف استان توسط مجموعه ICT استان افزود: تکنولوژی و فناوری اطلاعات محور توسعه همه بخش‌ها بوده و وظیفه مسئولان و همه نهادهای ذیربط ایجاد فضایی مناسب و پایدار است و سنجش دوره‌ای در حوزه ارتباطات و پایش نقاط حائز اهمیت، نقش مهم و اساسی در به روز رسانی زیرساخت‌ها، ارائه خدمات به نقاط کمتر توسعه یافته و برنامه‌ریزی‌های آینده شهرستان رودبار خواهد داشت.

در ادامه این مراسم منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، رسول آمویی مدیر مخابرات منطقه گیلان، رامین خوش پسند مدیریت زیرساخت استان با حضور در فرمانداری این شهرستان از نزدیک با بخشداران، دهیاران و روسای شورای روستاها دیدار و مشکلات و مسائل مربوط به حوزه ارتباطات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

Share