در خطبه های نماز جمعه؛

امام جمعه آستارا: دولت بحث جهش تولید را جدی نگرفته است

امام جمعه آستارا ادامه داد: هیچ مجوزی برای راه اندازی دسته عزاداری در آستارا صادر نشده است و اگر کسی برخلاف قانون عمل کند باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با رعایت با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول مجلس اباعبدالله (ع) را مجلس تقوا دانست و گفت: عزاداری برای سالار شهیدان از نزدیکترین راه های رسیدن به خدا است.

وی، گریه برای امام حسین را سزاوار بهشت دانست و بیان کرد: ذکر مصیبت های وارده به شهیدان کربلا و گریه برای حسین انسان را قربه الی الله کرده و نگاه پروردگار را برایش به ارمغان می آورد.

حافظ نیا با اشاره به هشتم محرم و بستن آب فرات به شهدای کربلا گفت: مظلومیت شهیدان کربلا و حقانیت قیام حسین (ع) در تاریخ ماندگار است و باید برای همه مومنان یک درس آموزنده باشد، چرا که مکتب حسین مدرسه انسان سازی است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به جمعه هفتم شهریور سالروز درگذشت آیت الله العظمی مرعشی نجفی گفت: این انسان وارسته و دین شناس کتابخانه بی نظیری به یادگار گذاشته‌اند که میراث شیعه است.

حافظ نیا با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: از همه عزاداران حسینی به جهت رعایت اصول بهداشتی تقدیر و تشکر می‌کنم و اگر مردم همکاری نمی کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: تا امروز بدون دغدغه عزاداری انجام شده است و برای باقیمانده ایام عزاداری هم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت ساعات عزاداری و اصول بهداشتی را تاکید می کنم.

حافظ نیا با اشاره به ممنوعیت راه‌اندازی دسته‌های عزاداری گفت: امسال جابجایی دسته عزاداری ممنوع بوده و رعایت مقررات برای عزاداران ضروری است، وقتی رهبر معظم انقلاب به این شکل رعایت می‌کنند دیگر حجت بر همه تمام است و در غیر اینصورت هیئت امنای مساجد باید پاسخگو باشند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: هیچ مجوزی برای راه اندازی دسته عزاداری در آستارا صادر نشده است و اگر کسی برخلاف قانون عمل کند باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

حافظ نیا گفت: برگزاری ایستگاه صلواتی و علامت گردانی ممنوع است و از همه عزیزان انتظار همکاری را داریم و نماز ظهر عاشورا قطعاً در فضای باز برگزار خواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: حضرت آقا در دیدار با دولتمردان اشتغال، معیشت، مسکن، افزایش ارزش پول ملی و افزایش تولید را تاکید کردند و البته با گذشت ۶ ماه سال بحث جهش تولید جدی گرفته نشده است.

Share