امام جمعه آستارا

سربازان امام زمان به سراغ تک‌تک ضدانقلاب می‌روند|سنت حسنه وقف در آستارا فراموش شده است

حافظ نیا با اشاره به روز وقف گفت: وقف صدقه جاریه است و متأسفانه در شهرستان آستارا این سنت حسنه فراموش شده است و این برای یک شهرستان با مردم با فرهنگ و متدین ایراد دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به توکل به خدا گفت: خداوند همیشه به مومن از جایی روزی می دهد که انتظارش را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا حق خداوند بر گردن مومنان را بسیار مهم دانسته و گفت: خداوند متعال بر مومنان حق دارد و همواره انسان باید به پروردگار و پیامبرانش احترام گذاشته و رهنمودهای ایشان را گرامی دانسته و سرلوحه کارش قرار بدهد.

وی با اشاره به ایام مباهله گفت: فضل بی مثال امیرالمومنین (ع) در مباهله نشان از عالم بودن حیدر کرار دارد و کسی قادر است به پیامبر احترام بگذارد که تمام ۲۳ سال زحمت او را برای قرآن بشناسد.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: به فرموده پیامبر(ص) نباید در عمل بر قرآن از دیگران عقب بمانیم و معجزه ای که تا قیامت مثل آن نخواهد آمد قرآن کریم است و باید قرآن را گوش بدهیم و عمل کنیم تا شاید رستگار شویم.

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شنبه چهارم آبان روز وقف گفت: وقف صدقه جاریه است و متأسفانه در شهرستان آستارا این سنت حسنه فراموش شده است و این برای یک شهرستان با مردم با فرهنگ و متدین ایراد دارد.

حافظ نیا ادامه داد: ثواب یک احسان و یا صدقه در همان لحظه برای یک مورد است، ولی وقف تا زمانی که آن محل باقی باشد ثواب آن در دنیا و آخرت نصیب افراد می‌شود.

امام جمعه آستارا با اشاره به ۲۸ صفر رحلت جانسوز رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و ۳۰ صفر شهادت امام رضا (ع) گفت: در روزهای یکشنبه و سه شنبه به همین مناسبت دسته‌جات عزاداری خیابانی همچون دارایسال های گذشته در آستارا خواهیم داشت.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: امروز متاسفانه موبایل و فضای مجازی اجازه کتابخوانی به افراد را نمی دهد و این یک آفت است، مزایای کتاب و کتابخوانی بر هیچ کسی پوشیده نیست و انحرافات در مذهب به دلیل عدم مطالعه و نداشتن سواد کافی است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اول ربیع الاول و شب فضیلت امیرالمومنین (ع) گفت: در این شب امیرالمومنین علیه السلام با شجاعت علی رغم احتمال شهادت ایشان در بستر پیامبر خوابیدند و باید فضیلت ایشان به همه مومنان انتشار داده بشود.

امام جمعه آستارا با اشاره به بحث شفافیت مالی مسئولان گفت: این یک طرح بسیار خوب است و اطلاع از مشروعیت افزایش دارایی مسئولان حق مردم است و برای نمایندگان، مسئولان استانی و شهرستانی هم باید این کار انجام بگیرد.

وی قطع یارانه افراد پردرآمد را نیز کار بسیار خوبی دانست و بیان کرد: این کار باید خیلی وقت پیش انجام می شد و البته این عمل باید عادلانه و نه برای افراد کم‌درآمد انجام بشود.

امام جمعه آستارا با اشاره به شاهکار اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه پاسداران گفت: این عمل لرزه بر اندام ضد انقلاب انداخته است و سربازان گمنام امام زمان(عج) سراغ تک تک ضد انقلاب خواهند آمد و اگر حفاظت های چندلایه هم داشته باشند از نگاه تیزبین این سربازان در امان نخواهند بود و تا ریشه کن کردن آنها از پای نخواهند ایستاد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share