دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان با حضور در دفتر دیارمیرزا:

مواد مخدر اَبر آسیب جامعه است | بیشتر آسیب‌های اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد

با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی کشور ریشه در مواد مخدر دارد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی و بیان معضلات مواد مخدر خانواده‌ها و به ویژه جوانان و نوجوانان را با آسیب‌های ناشی از آن آگاه کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار در دفتر پایگاه خبری دیارمیرزا حضور یافت.

اسماعیل حیدری‌آزاد با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: مواد مخدر اَبر آسیب جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی کشور ریشه در مواد مخدر دارد، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی و بیان معضلات مواد مخدر خانواده‌ها و به ویژه جوانان و نوجوانان را با آسیب‌های ناشی از آن آگاه کنند.

حیدری‌آزاد با بیان اینکه ستاد مواد مخدر از کمیته‌های مختلفی نظیر درمان، حقوقی و امور مجلس، فرهنگی و پیشگیری، مشارکت مردمی و اشتغال تشکیل می شود، گفت: روسای این کمیته‌ها برعهده رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل بهزیستی، رییس کل دادگستری، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی و معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری، درمان و هدایت افراد معتاد از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: بحث بهبودیافتگان نیز بسیار مهم است چون افرادی که آسیب دیدند و در دام اعتیار گرفتار شدند، پس از بهبودی نمی‌توانند کمبودها را جبران کنند و از طرفی جامعه پذیرای آنها نیست و از طرف دیگر عدم اشتغال برای آنان معضل دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: باید به بهبودیافتگان کمک کرد تا بتوانند پس از بهبودی مشغول به کار شوند، اکثر این افراد سابقه کار و مهارت دارند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان یادآور شد: باید در جامعه این امر را نهادینه کنیم که معتاد بیمار است و مجرم نیست که این امر می تواند این معضل بزرگ معتادان را نیز برطرف و حل کند.

Share