امام جمعه آستارا؛

زنان محجبه احساس امنیت ندارند | سوءمدیریت داد مردم را درآورده است

امام جمعه آستارا اظهار کرد: برخی در تلویزیون راحت صحبت می کنند اما امروز سوءمدیریت داد مردم را درآورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امام محمد باقر علیه السلام در باب تقوا گفت: اهل تقوا قوی‌ترین و ثروتمندترین مردم هستند، یعنی به کمتر راضی بوده و از قناعت غنی می شوند‌.

حافظ نیا منشاء احتکار، گرانی و ظلم به مردم را زیاده خواهی انسان ها دانست و بیان کرد: انسان زیاده خواه همواره به دنبال احتکار و گرانی است و احتکار ماسک بهداشتی ناشی از دوری از مسیر تقوا است.

وی اهل تقوا را مطیع شهوات و هوا و هوس ندانست و تصریح کرد: اهل تقوا به سراغ نفس اماره نمی روند، مبارزه با هوای نفس جهاد اکبر است.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی گفت: این تریبون مقدس همواره لرزه بر اندام دشمن انداخته و بسیار تاثیر گذار بوده است.

حافظ نیا با اشاره به روز عرفه و شهادت مسلم بن عقیل گفت: دعای روز عرفه در محل مصلی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

امام جمعه آستارا با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: اگر قصد مقابله با این بیماری را داریم باید به توصیه رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم و با استفاده از ماسک سلامتی خود و دیگران را حفظ کنیم.

حافظ نیا ادامه داد: عده ای زحمت پزشکان ما را هدر می‌دهند، کاش در همه جا مثل نمازجمعه از ماسک استفاده می‌شد، قدر مدافعان سلامت را باید بدانیم و قطعاً استفاده از ماسک بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب گفت: معیشت مردم و مقابله با گرانی از مهم ترین توصیه های حضرت آقا بود و عنوان گرانی های بی منطق به فرموده ایشان از خواسته‌های به حق مردم برای رفع مشکلات است.

حافظ نیا ادامه داد: بعضی کالاها چندین برابر افزایش قیمت دارند و به دلیل عدم نظارت هیچ ثبات قیمتی وجود ندارد، برخی در تلویزیون راحت صحبت می کنند اما امروز سوءمدیریت داد مردم را درآورده است.

وی با اشاره به مشکل معیشتی و اقتصادی مردم گفت: یاد مسکن دار شدن بخیر… برای جوانان مستأجر شدن هم به رویا تبدیل شده است و بعد می‌گوییم چرا آمار ازدواج اینقدر کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: مردم اگر رفاه اقتصادی داشته باشند شادی خود به خود خواهد آمد و اگر شکمشان گرسنه باشد، شاد نمی‌شوند، شرمندگی پدران واقعاً ناراحت کننده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به خواسته خانواده های شهدا در خصوص وضعیت ناهنجاری‌های جامعه گفت: کشف حجاب  و سگ گردانی به نوعی با کلاسی شده است اما این از مظاهر فساد است و دادستان و نیروی انتظامی باید با عوامل بدحجابی برخورد کنند، امروز زنان محجبه ما احساس امنیت ندارند و منکر ها در حال غلبه بر معروف هستند.

Share