حافظ نیا در خطبه‌های نماز جمعه آستارا؛

نماینده نباید در هر کاری دخالت کند | گرفتن حق میزبانی تیم‌ها توطئه دشمن در ورزش است

حافظ نیا گفت: گرفتن حق میزبانی از تیم های ورزشی کشورمان باعث رسوایی دشمن شده و نمی توانند از طریق ورزش به کشورمان فشار بیاورند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت انجام واجبات گفت: هرکس به دنبال رستگاری باشد، نگاهش همواره به آخرت خود نیز هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا را توجه به معنویات را باعث نزدیکی انسان به خداوند دانست و تصریح کرد: عادت کردن به انجام واجبات و سفارش های پروردگار و پیامبران روحیه معنوی انسان را تقویت کرده و او را به سمت رستگاری پیش می‌برد.

حافظ‌نیا پاک دستی را برترین مقوله رستگاری دانست و بیان کرد: انسان پاک دست با شناخت مسیر درست و تشخیص سره از ناسره انتخاب های درستی انجام داده و از انجام اعمال حرام دوری می کند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اقتدار نظامی کشور در ماه های اخیر گفت: جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته اقتدار خود را به دشمن نشان داده و در اتفاقات اخیر نیز همه دنیا دیدند که هیچ اهرم فشار و قدرتی توان تهدید و زورگویی ایران اسلامی ایران داشته و همواره ملت غیور، متحد و یک دل در کنار یکدیگر خواهند ایستاد.

حافظ نیا اروپایی‌ها را نوچه آمریکا دانست و تصریح کرد: در این سال‌ها اروپایی‌ها نیز هویت خود را نشان داده و همه مشاهده کرده‌اند که آنها نیز نوچه و بله قربان گوی آمریکایی‌ها هستند و در نهایت باب میل آنها رفتار می‌کنند.

وی با اشاره به توطئه دشمن در فوتبال گفت: این‌ها می‌خواهند عزت ما را هدف قرار داده و با ناامن جلوه دادن کشور هویت خود را نشان می دهند. گرفتن حق میزبانی از تیم های ورزشی کشورمان باعث رسوایی دشمن شده و نمی توانند از طریق ورزش به کشورمان فشار بیاورند.

خطیب جمعه آستارا مردم ایران را همواره ایستاده دست در دست یکدیگر در برابر دشمن دانست و گفت: وقتی پای ایستادگی در برابر دشمن باشد، ملت هیچ وقت از حق خود کوتاه نیامده و شیطنت‌های دشمنان داخلی و خارجی تنها هویت آنها را نشان داده و نظام اسلامی و انقلاب آسیب پذیر نیستند.

حافظ نیا با اشاره به اعتراضات برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده مجلس گفت: اعتراضات آنها در حال بررسی بوده و عنوان کردن گرفتن تاییدیه همه دروغ است و طبق قانون اسامی نهایی در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

خطیب جمعه آستارا با تاکید بر پذیرش قانون توسط تمام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات شورای نگهبان قانون بوده و کاندیداهای رد صلاحیت شده باید به قانون تمکین کنند.

وی رفتار قانونی را از تمام کاندیداها خواستار شد و بیان کرد: نماینده باید انقلابی و استکبارستیز بوده و از هیاهوها نترسد، قوانین مجلس باید در مقابل زورگویی‌ها مصوب شود. نماینده به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگوید و مشکلات را بشناسد، نماینده باید تکلیف محور و ولایت محور باشد.

حافظ نیا ادامه داد: نماینده نباید در هر کاری دخالت کند، چرا نماینده ای در تمام جزئیات ورود کرده و در هر کاری سعی در اعمال نظر خود را دارد؟ مردم قطعا به افرادی با این روحیات رای ندهند تا یک مجلس در شان انقلاب اسلامی را انشاالله داشته باشیم.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share