دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی:

گیلان در چای، برنج و گردشگری و فعالیت‌های دریایی ظرفیت‌های بسیاری دارد

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی با تأکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی، گفت: تجار و سرمایه‌گذاران در شرایط تحریم امروز سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در کشور هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد خزایی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه اتاق بازرگانی رشت از فعال‌ترین اتاق‌های کشور هستند، اظهار کرد: ارتباط با کشورهای حاشیه خزر در گسترش اقتصاد و همچنین توسعه و بهبود مناسبت‌های سیاسی ما نقش داشته است.

وی با اشاره به مطرح شدن دو موضوع مهم اعم از صنعت چای و ارز در این جلسه، افزود: استان گیلان در چای، برنج و گردشگری و فعالیت‌های دریایی ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از آنها در راستای توسعه اقتصادی بهره گیری شود.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی در ادامه به فشار و تحریم علیه ایران اشاره کرد و گفت: کشور در شرایط جنگ اقتصادی است اما به وجود همه مشکلات بخش خصوصی تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، تصریح کرد: تجار و فعالان اقتصادی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و نابسامانی و ناکارآمدی در شرایط کنونی فعالان اقتصادی را بیشتر اذیت می‌کند.

خزاعی با اشاره به عضویت بیش از ۴۵ هزار نفر در کمیته اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ کشور در این کمیته عضو هستند. در حال حاضر حدود هفت کمیسیون در این در قالب این کمیته در ایران فعال بوده که به دنبال اضافه کردن سه کمیسیون دیگر هستیم.

وی به فعالیت این کمیته و هدف از تشکیل آن اشاره کرد و افزود: ICC تنها نماینده بخش خصوصی در جهان است که از کسب و کار خصوصی و رقابت آزاد حمایت می‌کند.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی تسهیل مبادلات فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین المللی، ایجاد هماهنگی در روابط اقتصادی بین المللی در کلیه بخش‌های اقتصادی، مشارکت با کمیته‌های ملی کشورهای عضو ICC برای نیل به رشد و توسعه اقتصادی و تقویت بنیه حقوقی و بین المللی اتاق‌های بازرگانی را از اهداف و برنامه‌های این کمیته عنوان کرد.

Share