استاندار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

مصمم هستیم از فضای پس از تحریم برای رونق اقتصادی گیلان به خوبی بهره بگیریم/ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ستاندار گیلان ، ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را موجب رشد مبادلات بازرگانی دو کشور دانست و افزود : همه بخش های استانی باید در خصوص شکل گیری این سرا حضوری فعال و با برنامه داشته باشند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پس از پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

jpg4426محمدعلی نجفی در این اظهار داشت : فرزندان دیپلماسی کشور عزیزمان با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و حمایت های رئیس جمهور توانستند با اقتدار و شجاعت از حقوق ملت ایران دفاع کنند .

 وی با اشاره به لغو تحریم های اقتصادی و فراهم شدن فضای بهتر برای فعالیت بخش خصوصی افزود : با این توافق حاصل شده سر فصل جدیدی در مناسبات بین المللی برای کشور فراهم شد و امیدواریم استان گیلان بتواند از فضای ایجاد شده در جهت توسعه بهره لازم را ببرد.
استاندار گیلان گفت : مصمم هستیم از فضای پس از تحریم به بهترین شکل برای رونق اقتصادی گیلان بهره بگیریم که در این بخش استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از ارکان اصلی فعالیت ها است .
وی همچنین بر ضرورت اجرای سرای تجاری ایرانیان در استان آستراخان روسیه تأکید کرد و افزود : آستراخان روسیه از جمله مهمترین و بزرگترین استان های روسیه در حوزه ولگا و ارتباط با کشورمان به شمار می رود و حساسیت آن به اندازه ای است که روسای کشورهای حاشیه دریای خزر در این استان گردهم آمده اند.
استاندار گیلان ، ایجاد سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه را موجب رشد مبادلات بازرگانی دو کشور دانست و افزود : تشکیل سرا تجاری ایرانیان در آستراخان به عنوان دروازه بزرگ روسیه و اروپا می تواند نقش آفرینی کند و همه بخش های استانی باید در خصوص شکل گیری این سرا حضوری فعال و با برنامه داشته باشند .
وی با اشاره به کسب مقام نخست گیلان در فضای کسب و کار در هفت دوره پیاپی اظهار داشت : این موفقیت حاصل همدلی و همزبانی در استان است.

jpg4425 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز با گزارشی از وضعیت ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه اظهار کرد: طبق توافق انجام شده در سال ۹۱، ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان در دستور کار استان قرار گرفت.

هادی تیزهوش تابان  با بیان اینکه اتاق بازرگانی گیلان متولی پیگیری ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای این سرا در رشد مبادلات بازرگانی دو کشور، ساخت سرای تجاری توسط اتاق گیلان به صورت مکرر پیگیری شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از پیشنهاد خرید یک ساختمان سرای تجاری در آستراخان خبر داد و گفت: با پیشنهاد سرکنسول ایران در روسیه قرار است زمینی به مساحت ۷۰۰ متر که هر طبقه آن ۱۰۰ متر است، برای ساخت سرای تجاری در نظر گرفته شود.
وی در ادامه به احداث تندیس عمر خیام نیشابوری به عنوان ایرانی در آستراخان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع نیز توسط سرکنسول ایران در آستراخان در حال پیگیری است.
تیزهوش‌تابان تجاری‌سازی فرودگاه سردار جنگل رشت و پیگیری کاهش زمان و هزینه صدور مجوزهای بخش‌کشاورزی را از دیگر اقدام‌ها برشمرد.

در این نشست همچنین درخصوص واگذاری بخشی از اراضی شهر صنعتی رشت به شرکت شهرک های صنعتی استان، موضوع تجاری سازی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت و کاهش زمان و هزینه صدور مجوزهای بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر شد .

Share